Minderjarige (17) moet 1 x per week naar opleiding (10.00 uur tot 15.30 uur) in de randstad. Is er geen voordelig abo voor te vinden. Vind dit een groot gemis. Met elk abo duurder uit.
traject: Vlissingen - Schiphol Airport
vertrek 07.00 uur - retour 16.00 uur
Valt net overal buiten qua voordeliger kunnen reizen.
Graag doe ik de suggestie hier eens goed naar te kijken.
Collega’s in de randstad hebben wel het voordeel in daluren te kunnen reizen aan 40% korting! Dus als je ver weg woont heb je én de pech lang in de trein te moeten zitten en de pech nergens aanspraak op te kunnen maken. NIET EERLIJK.
Beste antwoord door Momo
Ik zou dan eens kijken naar een Altijd Voordeel abonnement. Hiermee krijg je in de spitsuren 20% korting en in de daluren 40%. Bij inchecken daluren heb je 5 minuten speling in je voordeel, dus tot 16:05 (of eigenlijk 16:04 en 59 seconden) reis je nog voor daltarief. Als je dus vanuit de opleiding nog voor deze tijd kan inchecken dan krijg je nog 40% met dit abonnement. Dan zou je heen met 20% korting kunnen reizen en terug met 40% korting. Haal je die tijd op de terugweg niet dan reis je 2 keer met 20% korting, wat toch nog wat goedkoper is dan vol tarief.
Het goedkoopste zou echter zijn als je ook 's morgens met 40% korting kan reizen door uiterlijk om 6:35 in te checken. Dan kun je af met een Dal Vrij. Als ik zo in de reisplanner kijk gaat er vanuit Vlissingen een trein om 6:51. Wil je die nemen dan hoef je maar iets meer dan een kwartier eerder op het station in te checken en je reist al goedkoper. Je kunt dan ook nog de iets eerdere spits-IC van 6:41 nemen. Een kwartiertje eerder moet toch te doen zijn, zeker als dat zoveel voordeel oplevert.