beantwoord

1 jaar gratis 40% korting na je studeren

• 30 maart 2015
  • 5 reacties
  • 1212 Bekeken

Ik heb onlangs 1 jaar gratis het 40% korting reizen abonnement gehad nadat k klaar was met studeren. Na dit jaar kreeg ik een mailtje om te verlengen voor 50 en heb hier toen naar toe gebeld dat ik dit niet wilde omdat ik vrijwel nooit met de trein ga. Dit werd alsnog wel gewoon afgeschreven van mijn rekening. Nu heb ik deze weten in te trekken maar ik kreeg vorige week een brief thuis met daarin het verzoek te betalen anders kwamen er nog meer kosten overheen.
Ik wil dit helemaal niet ivm dat ik een auto heb en vrijwel nooit met de trein ga. Dit heb ik aangegeven via de telefoon maar hier wordt blijkbaar niks mee gedaan?!!! Help?!

Mvg monique
icon

Beste antwoord door Thom 30 maart 2015, 11:41

Als u een gratis dalvoordeelabonnement nam na afloop van uw studenten-ov, dan wordt die automatisch verlengd na een jaar en is het niet meer gratis. Hoe u het heeft weten in te trekken en daarna toch een afschrijving kreeg, is niet helemaal duidelijk en kunt u het beste via de Klantenservice laten uitzoeken. Dat kan via dit forum als een moderator het hier oppakt of telefonisch: 030 751 51 55. Het is geen duur betaalnummer.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als u een gratis dalvoordeelabonnement nam na afloop van uw studenten-ov, dan wordt die automatisch verlengd na een jaar en is het niet meer gratis. Hoe u het heeft weten in te trekken en daarna toch een afschrijving kreeg, is niet helemaal duidelijk en kunt u het beste via de Klantenservice laten uitzoeken. Dat kan via dit forum als een moderator het hier oppakt of telefonisch: 030 751 51 55. Het is geen duur betaalnummer.
Badge +3
Ik neem aan dat u telefonisch hebt opgezegd, maar vervolgens niet bij een kaartautomaat het product Dal Voordeel van uw kaart verwijderd hebt. Dan wordt dit gezien als toch niet opzeggen en blijft u een geldig abonnement houden, waarvoor betaald moet worden.
Badge
Ik heb onlangs 1 jaar gratis het 40% korting reizen abonnement gehad nadat k klaar was met studeren. Na dit jaar kreeg ik een mailtje om te verlengen voor 50 en heb hier toen naar toe gebeld dat ik dit niet wilde omdat ik vrijwel nooit met de trein ga. Dit werd alsnog wel gewoon afgeschreven van mijn rekening. Nu heb ik deze weten in te trekken maar ik kreeg vorige week een brief thuis met daarin het verzoek te betalen anders kwamen er nog meer kosten overheen.
Ik wil dit helemaal niet ivm dat ik een auto heb en vrijwel nooit met de trein ga. Dit heb ik aangegeven via de telefoon maar hier wordt blijkbaar niks mee gedaan?!!! Help?!

Mvg monique

He Monique, welkom op het NS serviceforum. Bij het opzeggen van een abonnement moet je nog wel langs een kaartautomaat om de deactivatie op te halen. Doe je dit niet, dan wordt het abonnement alsnog verlengd. Ik wil dit wel voor je controleren. Zou je via een privébericht je NAW-gegevens en OV-chipkaartnummer willen sturen? Je stuurt een privébericht door op mijn naam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'.
Ik heb exact hetzelfde probleem!
Ik heb exact hetzelfde probleem!

Hallo jmdeyk! Welkom op het NS Forum. Dan mag jij mij een privébericht sturen met persoonlijke gegevens en Ov-chipkaartnummer. Help ik jou daar verder.

Reageer