beantwoord

1 Maand Dal Vrij

Hallo, ik heb een vraag betreft het '1 Maand Dal Vrij' abonnement: is dit (net als het Dal Voordeel abonnement) geldig voor maximaal 3 medereizigers in de dal uren?

Bij voorbaat dank!
icon

Beste antwoord door Dennis 30 mei 2015, 07:03

Er staat op http://www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart/reizen/samenreiskorting.html "Met een NS-abonnement mag u in de voordeeluren maximaal 3 personen met 40% korting met u mee laten reizen.", en het "1 maand Dal Vrij abonnement" is overduidelijk een NS-abonnement.
Bekijk origineel

13 reacties

Ik vind dit soort dingen meer lijken op slordigheid dan op marketing-technische strategie.
Ik ook, ware het niet dat er onlangs meer schijnbare slordigheden besproken zijn op dit forum, waar achteraf een marketing-technische strategie achter bleek te zitten die wij met onze logica niet konden doorzien.
Reputatie 7
Badge +4
Punt is natuurlijk dat het wel zo moet zijn dat het kan en het aan de andere kant nergens wordt vermeld. Dat kun je inderdaad slordig noemen. Het is in mijn opvatting vooral onvolledig omdat het vragen als bovenstaande oproept. Het aanbod is gericht op mensen die zich niet te lang willen binden en dan is de kans groter dat er vragen rijzen. Dat moet je als communicatieafdeling voor zijn. Hoewel de site zeker is verbeterd, is het evenwicht tussen een wervende tekst en de belangrijkste informatie nog niet altijd geweldig. De lijnen lijken te lang en de verantwoordelijkheden te veel gespreid. Benoem een informatiecoordinator met kennis van zaken en voldoende bevoegdheden.
Reputatie 6
Badge +2
Ik vind dit soort dingen meer lijken op slordigheid dan op marketing-technische strategie.
Dan zal er wel een marketing-technisch argument zijn om het niet op de productpagina's te noemen als voordeel.

Een ander opmerkelijke omissie in die pagina's: Bij alle abonnementen staat onder "Goed om te weten", "Geldig bij andere treinvervoerders". Alleen bij 3 maanden Dal Vrij ontbreekt dat.
(Ik zou er trouwens van maken "Ook geldig bij andere treinvervoerders", want nu kun je er uit lezen dat de abonnementen niet geldig zijn bij NS zelf.)
Reputatie 6
Badge +2
Er staat op http://www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart/reizen/samenreiskorting.html "Met een NS-abonnement mag u in de voordeeluren maximaal 3 personen met 40% korting met u mee laten reizen.", en het "1 maand Dal Vrij abonnement" is overduidelijk een NS-abonnement.
Ik heb geen aparte info ontvangen dat er afwijkende regels zijn omtrent de nieuwe tijdelijke abonnementen. Degene die het best vergelijkbaar zijn is Altijd Voordeel maand, Altijd Vrij maand en Traject Vrij maand en daar geldt de samenreiskorting gewoon voor. Lijkt mij persoonlijk dus sterk als dat voor de nieuwe abonnementen niet zou gelden.
Reputatie 7
Badge +4
Het is waarschijnlijk dat het mag maar ik wil het, net als Pe-pe kennelijk, ook zeker weten. In de voorwaarden worden de nieuwe abonnementen nog niet genoemd. Het zou raar zijn als het niet gold, zeker niet als met een maandabonnement Dalvrij het Dalvoordeelabonnement wordt overruled.

Hoewel ik me niet kan voorstellen dat dit recht van samenkorting er niet zou zijn, is het goed dat een NS-medewerker het even bevestigt. Zomaar wat roepen omdat je het haast zeker weet, kan ook niet want het zou toch fout kunnen zijn en daarmee is een vragensteller nooit geholpen. Ik ga er echter van uit dat het kan omdat het met elk ander abonnement mogelijk is.
@Pe_pe: of je een abonnement koopt voor een maand of jaar dat maakt in principe voor de samenreiskorting toch niks uit. Het is echt peanuts!
Op de pagina over Dal Vrij maand wordt het niet genoemd, terwijl het op de gelijksoortige pagina van Dal Vrij Jaar wel staat.
Ik ga er vanuit dat met 1 maand de samenreiskorting ook kan wat betreft de Dal Vrij abonnement.
http://www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart/reizen/samenreiskorting.html?ns_mchannel=ns_nl&ns_source=etalage&ns_campaign=2015_3_Samenreiskorting&ns_linkname=link
U bedoelt toch zeker dat u voor 3 medereizigers met korting samen met u kan reizen? (Samenreiskorting?) Ja dat bedoel ik inderdaad, bedankt!
U bedoelt toch zeker dat u voor 3 medereizigers met korting samen met u kan reizen? (Samenreiskorting?)
Nee, maar dat is ook bij Dal Voordeel niet het geval.

Reageer