beantwoord

1 minuut te vroeg ingecheckt

• 24 januari 2019
  • 19 reacties
  • 391 Bekeken

Reputatie 4
Ik ging vanochtend met de trein van Middelburg naar Goes met als vertrektijd 9.00. Ik heb een dal voordeelabonnement, maar checkte per ongeluk al in om 8.54 ipv. 8.55. Hierdoor heb ik het volle tarief betaald in plaats van het kortingstarief. Een verschil van 1,72. Zou ik dit kunnen terug krijgen?
icon

Beste antwoord door Denice NS 24 januari 2019, 18:27

Je kan je met dit verzoek richten tot onze Klantenservice. Het snelste is via Facebook, Twitter of Chat. Je kan bij ons terecht als je er met onze Klantenservice niet uitkomt. De reden dat wij dit soort verzoeken niet via de Community afhandelen is omdat we er anders een dagtaak aan hebben en daardoor bijvoorbeeld reizigers met complexe vragen/cases langer op hun antwoord moeten wachten. Bijvoorbeeld verzoeken voor geld terug, opzeggingen, vragen over bijvoorbeeld facturen, specifieke problemen met NS Zakelijk of problemen met codes van de Spoordeelwinkel of NS Extra verwijzen wij (moderators) naar onze Klantenservice.

Wat betreft je huidige vraag is het antwoord in eerste instantie 'nee' omdat je zelf verantwoordelijk bent voor het correct in- en uitchecken. Ook moeten we ergens een grens trekken. Reizigers hebben al 5 minuten marge gekregen om ook daadwerkelijk vanaf 9.00 uur met korting te kunnen reizen. Als onze Klantenservice besluit de kosten te vergoeden zal dit uit coulance zijn.
Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 6
Badge
Ik denk niet dat dit gaat gebeuren. Volgende keer is het slim om dan weer uit te checken en opnieuw in te checken. Het schijnt zo te zijn, dat als je incheck geannuleerd wordt, de 35 minuten regel niet van toepassing is, dus het zou moeten werken.
Je kan je met dit verzoek richten tot onze Klantenservice. Het snelste is via Facebook, Twitter of Chat. Je kan bij ons terecht als je er met onze Klantenservice niet uitkomt. De reden dat wij dit soort verzoeken niet via de Community afhandelen is omdat we er anders een dagtaak aan hebben en daardoor bijvoorbeeld reizigers met complexe vragen/cases langer op hun antwoord moeten wachten. Bijvoorbeeld verzoeken voor geld terug, opzeggingen, vragen over bijvoorbeeld facturen, specifieke problemen met NS Zakelijk of problemen met codes van de Spoordeelwinkel of NS Extra verwijzen wij (moderators) naar onze Klantenservice.

Wat betreft je huidige vraag is het antwoord in eerste instantie 'nee' omdat je zelf verantwoordelijk bent voor het correct in- en uitchecken. Ook moeten we ergens een grens trekken. Reizigers hebben al 5 minuten marge gekregen om ook daadwerkelijk vanaf 9.00 uur met korting te kunnen reizen. Als onze Klantenservice besluit de kosten te vergoeden zal dit uit coulance zijn.
dit Is wel echt een gevalletje “ons Zeeuwen bien zuunig” 🤣
Reputatie 4

Ja dat snap ik uit coulance. Hoop het wel en heb duidelijk een trein genomen die om 9.00 vertrok. Ik betaal er wel 50 euro voor per jaar.
Reputatie 4
dit Is wel echt een gevalletje “ons Zeeuwen bien zuunig” 🤣
Ja in Braboland smijten ze met geld.😆
Reputatie 7
Badge +2
Je dalvoordeel is geldig vanaf 9.00 uur. Om mensen met een (kortings)abonnement/kaartje geldig vanaf 9 uur in de gelegenheid te stellen om in een trein die om 9.00 uur vertrekt met korting te kunnen reizen is er de 5-minutenmarge gekomen. De afstanden op station Middelburg lijken mij niet zo groot, dat je met een incheck om 8.55 uur de trein van 9.00 uur niet meer zou kunnen halen.
Volgende keer maar een minuutje wachten om €1,72 te besparen.
Zoals je gemerkt hebt, bepaalt de inchecktijd of je met korting reist of niet bij dalvoordeel.
Reputatie 5
Los het op zoals bij de SNCB: uw terugbetaling zal geschieden minus een administratieve kost van 17 euro 50. 😉
Reputatie 4
Los het op zoals bij de SNCB: uw terugbetaling zal geschieden minus een administratieve kost van 17 euro 50. 😉
Is dat echt gebeurd? Vertel eens.
Reputatie 4

Ik kom er met de klantenservice niet uit. Zouden jullie het voor mij kunnen regelen, want daar mogen ze niks doen.
Reputatie 7
Badge +2
Ik kom er met de klantenservice niet uit. Zouden jullie het voor mij kunnen regelen, want daar mogen ze niks doen.

8.54 uur is vol tarief, 8.55 uur is korting, dat zijn de regels. Jou korting geven omdat je te vroeg was, betekent dat ze dat bij iedereen moeten gaan doen en wordt zo de tijd verder verruimd. Officieel is je dalvoordeel vanaf 9 uur geldig. Die 5 minutenmarge was er vroeger nooit, die is er gekomen om mensen de kans te geven om met korting een trein om of net na 9 uur te kunnen nemen.
Mijn inziens terecht dat de klantenservice jou niet tegemoet komt.
Reputatie 5
Eerlijk gezegd denk ik ook niet dat je hier coulance krijgt. De regels zijn duidelijk en er is niet echt een buitengewone omstandigheid. Het is voor de volgende keer handig om altijd even de tijd van de poort/paal te checken.
Reputatie 4
Jammer, maar helaas. De NS staan hier in hun recht en ik vind het zelfs wat triest dat hierover een topic over wordt geopend.
Reputatie 4
Jammer, maar helaas. De NS staan hier in hun recht en ik vind het zelfs wat triest dat hierover een topic over wordt geopend.
In hun recht staan ja, maar er bestaat ook nog zoiets als coulance.
Waarom wordt het hier wel geboden:

https://community.ns.nl/ov-chipkaart-5/te-vroeg-ingecheckt-23128?fbclid=IwAR2Bez4VIzl2S6ikjCrfXrGF8aZJrdYvSfyBgNW1yrT79w9fdalZa2RE4rA

https://community.ns.nl/ov-chipkaart-5/te-vroeg-ingecheckt-met-voordeelurenabonnement-maar-reis-geheel-na-9-00-toch-korting-krijgen-695?fbclid=IwAR1ysZQChVj8UZKrLfqndQqtWfKZrS59BreNg9CWt7sYoaHiaPng2KsP9_o
Reputatie 6
Badge
Bij coulance is er vooral sprake van een geluks- of pechfactor, omdat het juist een grijs gebied is, zonder veel richtlijnen. In dit geval lijkt het pech.

Juist omdat die 5 minutenmarge er al is, lijkt het me ook niet heel zinvol om uren over 1,72 eur te discussiëren.
Volgende keer goed op te tijd letten of incheck dus annuleren als het toch fout gaat.
Reputatie 5
Ik denk dat dat iets te maken heeft met de afstand die daar is afgelegd en het daarmee misgelopen bedrag.
In het eerste geval dat je aanhaalt, is het misgelopen bedrag 26,20 euro oftewel meer dan 15 keer zoveel als jij bent misgelopen. Wat dat betreft komt dat verzoek waarschijnlijk wat redelijker over m.b.t. coulance.
Reputatie 7
Badge +3
Al deze heisa om €1.72? Zeker als het gewoon eigen schuld is door niet op de tijd te letten.
Badge +3
Die coulance is leuk en aardig (zeker als je die reis vaker maakt, normaal vrij reist, en een keertje 1 minuut te vroeg was)

Maar voor die € 1,72 zullen ze hun schouders ophalen en waarschijnlijk denken of zeggen wat @Waldo G zegt (en ik ook stiekem dacht).
Helaas kan ik niet meer dan mijn collega's van de Klantenservice johnnyvtz1990.
Reputatie 7
Badge +2

Jammer, maar helaas. De NS staan hier in hun recht en ik vind het zelfs wat triest dat hierover een topic over wordt geopend.In hun recht staan ja, maar er bestaat ook nog zoiets als coulance.
Waarom wordt het hier wel geboden:

https://community.ns.nl/ov-chipkaart-5/te-vroeg-ingecheckt-23128?fbclid=IwAR2Bez4VIzl2S6ikjCrfXrGF8aZJrdYvSfyBgNW1yrT79w9fdalZa2RE4rA

https://community.ns.nl/ov-chipkaart-5/te-vroeg-ingecheckt-met-voordeelurenabonnement-maar-reis-geheel-na-9-00-toch-korting-krijgen-695?fbclid=IwAR1ysZQChVj8UZKrLfqndQqtWfKZrS59BreNg9CWt7sYoaHiaPng2KsP9_o

Je kunt een keuzedag en een voorval van 4 jaar geleden niet vergelijken met jouw te vroeg inchecken.
Daarbij gaat het bij jou om €1,72 De tijd die de klantenservice aan jou moet besteden kost een veelvoud.
Daarbij denk ik dat er ook gekeken wordt naar reisgeschiedenis.

Reageer