beantwoord

1 minuut te vroeg ingecheckt met de Keuzedag

• 15 oktober 2014
  • 7 reacties
  • 479 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Mijn man en ik hebben ( zoals later bleek) 8.54 ingecheckt om de trein van 9.01 te halen, hadden een keuze dag, paal gaf aan dat die gebruikt werd, hebben (was een eerder advies van een conducteur) bij terugkomst op ons begin station uitgecheckt, toen werd er 10 euro afgeschreven en bleek de keuzedag dus niet gebruikt te zijn. Kan deze dag alsnog afgeschreven worden en de 10 euro van zowel mijn man als mij teruggestort worden.
de melding was trouwens dat we niet in en uit gecheckt hadden, wat wel het geval was, en we zijn zowel op de heen als de terugreis 2x gecontroleerd
icon

Beste antwoord door Herman NS 15 oktober 2014, 09:22

Beste Hema,

Je Keuzedag wordt pas gebruikt wanneer je vanaf 8.55 uur incheckt. Nu zal je Keuzedag de eerstvolgende keer dat je in de daluren incheckt worden gebruikt. Zoals Volkar al aangeeft heb je wel geluk gehad dat je geen Uitstel van Betaling hebt gekregen.

Je topic heb ik naar het subforum 'abonnementen' verplaatst, zodat andere forumgebruikers jouw topic ook makkelijk kunnen vinden. De titel heb ik ook een beetje aangepast.

Wil jij me een privebericht sturen met de NAW-gegevens, kaartnummers, reisdatum, traject, IBAN-nummer en tenaamstelling toesturen? Vervolgens zal ik kijken of ik hierin iets voor jou kan betekenen.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Bekijk origineel

7 reacties

Jullie hebben veel geluk gehad, terugreizen mag niet en kan zomaar 35 euro boete opleveren.
In en uitchecken op hetzelfde station kost inderdaad 10 euro.

Morgen komt hier vast een modje langs die uit coulance 20 euro gaat terug storten.

En dien sowieso een klacht in, advies van de conducteur is echt schandalig. Of moedwillig om extra inkomsten te genereren.
Beste Hema,

Je Keuzedag wordt pas gebruikt wanneer je vanaf 8.55 uur incheckt. Nu zal je Keuzedag de eerstvolgende keer dat je in de daluren incheckt worden gebruikt. Zoals Volkar al aangeeft heb je wel geluk gehad dat je geen Uitstel van Betaling hebt gekregen.

Je topic heb ik naar het subforum 'abonnementen' verplaatst, zodat andere forumgebruikers jouw topic ook makkelijk kunnen vinden. De titel heb ik ook een beetje aangepast.

Wil jij me een privebericht sturen met de NAW-gegevens, kaartnummers, reisdatum, traject, IBAN-nummer en tenaamstelling toesturen? Vervolgens zal ik kijken of ik hierin iets voor jou kan betekenen.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Vandaag kregen wij bericht dat onze reizen met onze Ns-Business Card vanaf 1 jan. gaan veranderen. Wij moeten in de daluren gaan reizen. Nu lees ik over het inchecken vanaf 8.55. Nu ben ik gewend om op tijd er te zijn zodat ik me niet hoef te haasten. Als je om 8.55 pas in mag checken om een trein van 9.01 te halen. Hoe hard moet je dan hollen? Dit geld voor reizen met voorkeur dagen en de andere dagen. Dat zou betekenen dat mijn man nooit met onze kaart voordelig kan reizen. Hij loopt nl niet hard. En de vrije reisdagen zijn nog wel voor boven de 60? Verzonnen door een puber die nog kan rennen? Of er vanuit gegaan dat er toch vertraging is?
Hoi Oma, u heeft het over dat de trein om 9:01 vertrekt en om 8:55 pas mag inchecken maar dan is er toch tijd genoeg?
Meestal sta ik 5 minuten te vroeg bij de trein. Dat is toch normaal? Ben je wel eens op een station geweest waar je eerst in moet checken dan een hele hoge trap op dan een lange gang dan weer een hoge trap af. En dat allemaal in 5 minuten als je boven de 70 bent?
Zijn er geen paaltjes of poortjes bij een ingang dichterbij? - Het is voor 8:55 uur wel mogelijk om gratis door het station heen te lopen (uiteraard wel met in- en uitchecken, waarvoor voldoende saldo op de OV-chipkaart moet staan) en dan te wachten tot 8:55 uur om van de andere kant het station weer in te lopen.
Om welk station gaat het dan in vredesnaam, Oma? Als het om Zwolle gaat, zoals in het andere topic waarin je inbreekt, dan heb je geen recht van spreken, want daar vertrekt de eerste trein na 9:00 om 9:15.

Reageer