beantwoord

10 dagen in NL reizen

Lang geleden ben ik naar het buitenland verhuisd en kom over een weekje weer terug naar Nederland. Er is veel verandert met het ov dus vraagje. Ik wil graag een maandabbonement kopen maar zie dat je het pas kan opzeggen na een jaar. Ik zit maar 10 dagen of zo in Nederland maar zal vaak met de trein reizen. Is er een of andere korting die ik kan gebruiken?

Meeste trajecten zullen rondom Arnhem zijn, en Amsterdam - Arnhem en vice versa.

Bedankt
icon

Beste antwoord door Tochjo 21 augustus 2014, 01:47

Er zijn drie abonnementen die ook als maandabonnement verkrijgbaar zijn. Dat zijn Altijd Voordeel, Altijd Vrij en Traject Vrij. Omdat u maar tien dagen reist, zal Altijd Vrij veel te duur zijn en omdat u op verschillende trajecten reist, valt Traject Vrij ook af.

Een maandabonnement Altijd Voordeel kost 25 euro en u krijgt dan 20 procent korting bij inchecken in de spitsuren en 40 procent korting bij inchecken in de daluren.

Merk op dat u voor elk abonnement een persoonlijke OV-chipkaart moet hebben. Deze hebben een levertijd van enige werkdagen en moeten dus van tevoren worden aangevraagd. Wellicht kent u iemand in Nederland die de kaart voor u kan betalen en op wiens adres hij bezorgd kan worden? Meer informatie vindt u op www.ov-chipkaart.nl.
Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3
Er zijn drie abonnementen die ook als maandabonnement verkrijgbaar zijn. Dat zijn Altijd Voordeel, Altijd Vrij en Traject Vrij. Omdat u maar tien dagen reist, zal Altijd Vrij veel te duur zijn en omdat u op verschillende trajecten reist, valt Traject Vrij ook af.

Een maandabonnement Altijd Voordeel kost 25 euro en u krijgt dan 20 procent korting bij inchecken in de spitsuren en 40 procent korting bij inchecken in de daluren.

Merk op dat u voor elk abonnement een persoonlijke OV-chipkaart moet hebben. Deze hebben een levertijd van enige werkdagen en moeten dus van tevoren worden aangevraagd. Wellicht kent u iemand in Nederland die de kaart voor u kan betalen en op wiens adres hij bezorgd kan worden? Meer informatie vindt u op www.ov-chipkaart.nl.

Ah. Harstikke bedankt! Ik heb geen personelijke OV kaart dus die moet ik dan ook kopen. Weet u misschien hoe ik kan betalen op de ns site? Kan ik gewoon met credit card betalen? Ik probeerde saldo op mijn anonieme kaart te zetten via de ov site maar ik kon niet betalen omdat ik geen nederlands bank rekening hebt.
En hoe werkt die korting eigenlijk? Als ik in check in de trein en dan uitcheck word er dan 20-40% van de originele tarief eraf gehaald?
Badge +3
Weet u misschien hoe ik kan betalen op de ns site? Kan ik gewoon met credit card betalen? Ik probeerde saldo op mijn anonieme kaart te zetten via de ov site maar ik kon niet betalen omdat ik geen nederlands bank rekening hebt.
Ja, dat is een probleem. Daarom schreef ik ook of u wellicht iemand in Nederland kende die dit voor u kon regelen. In de winkel van NS kunt u alleen betalen met iDEAL. Vrijwel iedereen met een Nederlandse betaalrekening kan hiervan gebruikmaken, mensen die dat niet hebben, kunnen dus niet betalen. Bovendien geloof ik dat OV-chipkaarten die u bij een abonnement van NS bestelt, alleen in Nederland bezorgd worden.

Als u buiten NS om (op www.ov-chipkaart.nl) een persoonlijke OV-chipkaart zou kopen, dan zou u wel bij een kaartautomaat het abonnement Altijd Voordeel op uw kaart kunnen laden. Bij de meeste automaten kunt u inmiddels wel met een creditcard betalen. Maar helaas, ook als u op die manier een persoonlijke kaart wilt kopen, moet u met iDEAL betalen. Tenzij u in België, Duitsland of Luxemburg woont, overigens: dan is betalen met PayPal ook mogelijk. Woont u in een ander land, dan is bestellen niet mogelijk.

En hoe werkt die korting eigenlijk? Als ik in check in de trein en dan uitcheck word er dan 20-40% van de originele tarief eraf gehaald?
Ja. Bij inchecken wordt tien euro aan saldo van uw kaart gehaald en bij uitchecken wordt dit bedrag verrekend met de ritprijs. Als u recht hebt op korting, wordt daar bij het bepalen van de ritprijs rekening mee gehouden.
Badge
Hi StefanoRossi, welkom op het forum. Zo te lezen heeft Tochjo je al goed op weg kunnen helpen. Altijd voordeel kan je via onze webshop kopen en via een NS kaartautomaat. Via onze webshop kan je alleen met een Nederlandse bankrekening betalen. Via de kaartautomaat kan je tegenwoordig ook met creditcard betalen. Maar je dient eerst een persoonlijke OV-chipkaart te kopen.

Je inchecktijd is leidend. Dus check in de daluren in, dan reis je de hele reis met 40 % korting. (ook al kom je in de spits aan). Check je tijdens de spits in en check je uit in de daluren, dan reis je de hele reis met 20% korting. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'abonnementen'. Groet, Leny

Reageer