beantwoord

15 % prijs verhoging traject vrij abonnement

• 6 september 2016
  • 10 reacties
  • 232 Bekeken

Vandaag bericht, uw traject vrij abonnement van Almelo naar Zwolle gaat van 213 euro naar 247 euro. Dat is 15 procent. Ondanks de problemen met overvolle treinen hanteert NS voor 2016 de maximaal toegestane prijsverhoging voor treinkaartjes. Zelf spreekt NS van een ‘gematigd tariefbeleid’. De verhoging is voor gangbare abonnementen (Traject Vrij, Altijd Vrij, Voordeelurenabonnement) één procent hoger dan de door NS gehanteerde inflatie: 2,2 procent. Kunt u ahv bovenstaande een tarief verhoging van 34 euro uitleggen. 15 procent
icon

Beste antwoord door perrob70 7 september 2016, 17:37

Ok netjes opgelost door Janou. Mijn oude is beeindigd en nieuwe reeds morgen op te halen.
Bedankt voor de tips
Bekijk origineel

10 reacties

Ok netjes opgelost door Janou. Mijn oude is beeindigd en nieuwe reeds morgen op te halen.
Bedankt voor de tips
Hallo perrob70, heb je een maand of jaar abonnement? Als het niet lukt om het via MijnNS te wijzigen mag je mij ook een privébericht sturen met je persoonlijke gegevens en Ov-chipkaartnummer. Dan help ik je daar graag verder. Je kan mij een privébericht sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens op "stuur bericht".
OK, ik dank jullie voor jullie antwoorden. Maar aangezien dit een NS klanten service forum is, zou antwoord van NS niet misstaan. Online kan ik nl niets wijzigen.
Voor de duidelijkheid: Tochjo en ondergetekende hebben niets te maken met het doen en laten van NS.
OK dus jullie veranderen de voorwaarden van een abonnement. Want inderdaad destijds was er die keuze niet. Nu moet ik handelen om niet te veel te betalen. Aanpassen en producten ophalen in de automaat en waarschijnlijk de oude cancelen. En als ik dat nu wil doen, is het ook nog eens niet mogelijk op de site, probeer het later nog eens. Ik heb hier niet om gevraagd.
Een mogelijkheid, maar dat is speculeren, is dat er op het moment dat u uw abonnement afsloot geen abonnement werd aangeboden voor de route via Mariënberg, waardoor uw abonnement wordt gezien als een abonnement zonder beperking van de routekeuze.

U kunt het traject hoe dan ook zelf veranderen in Almelo-Zwolle zonder vrije routekeuze via Mijn NS.
Graag hoor ik hoe eenzijdig mijn abonnement is aangepast door de Ns.
Mijn abonnement tot nu toe kost 213 euro en dan lijkt mij dat ik naar 218 euro ga.
Ik heb 2 jaar een ns abonnement almelo Zwolle en nog nooit met Arriva gereisd. Ik heb niets aangepast. Ik wens voortzetting van mijn oude abonnement.
Badge +3
Bij een Traject Vrij-abonnement voor Almelo-Zwolle is er sprake van een routekeuze: u kunt met NS reizen of met Arriva. Een abonnement waarmee u met NS van Almelo naar Zwolle kunt reizen, kost 218 euro in 2016 (prijs per maand bij een doorlopend abonnement). Een reis met Arriva, via Mariënberg, kost 247 euro in 2016. Een abonnement dat op beide routes geldig is, kost eveneens 247 euro.

Als u alleen met NS reist, dan is er dus sprake van een verhoging van de abonnementskosten met vijf euro, een stijging van ongeveer 2,3 procent. Vergelijkt u misschien de oude prijs van een abonnement dat alleen bij NS geldig was met de nieuwe prijs van een abonnement dat op beide routes geldig is?

Reageer