beantwoord

1e klas daluren toeslag met een studentenreisproduct wel mogelijk

• 4 januari 2017
  • 22 reacties
  • 758 Bekeken

Reputatie 4
In tegenstelling tot wat er op de site van de NS staat is het wel mogelijk om een 1e klas daluren toeslag op een ov chipkaart met het studentenreisproduct. Dit is sinds de nieuwe dienstregeling van 2017 mogelijk. Echter staat er op de site van de NS dat dit niet mogelijk is, maar ik heb al verschillende malen deze toeslag op mijn ov chipkaart geladen. Ik hoop dat dit in de toekomst ook mogelijk blijft, want anders verliest de NS een belangrijke klant aan de daluren toeslagen.

https://www.ns.nl/producten/toeslagen/p/toeslag-2-1
icon

Beste antwoord door Inge NS 3 februari 2017, 18:08

Goed nieuws! Ik heb van Klaas-Jan begrepen dat het vanaf heden officieel mogelijk is om een Toeslag 2-1 Daluren te combineren met het Studentenreisproduct. Een en ander zal ik ook bevestigen in het topic dat je eerder geopend had. De informatie op de website zal ook spoedig worden aangepast.
Bekijk origineel

22 reacties

Het was mij niet bekend Johnny, maar goed om te lezen. Ik check het nog even en als het klopt laat ik de site aanpassen.
Ik heb helaas nog geen terugkoppeling ontvangen.
Reputatie 4
Oké. Het staat er nog steeds op

Reputatie 7
Badge +4
Hopelijk tellen de belangen van de klanten in de eerste klas, die veel meer betalen dan met een studenten-ov, ook mee in de afweging. Johnnyvtz1990 dreigt met verlies van een belangrijke klant maar de rek begint er bij de regulier betalende eerste klasreizigers wellicht uit te raken als een toenemend deel van de grote groep studenten hier met weinig kosten gebruik van gaat maken. Dat komt nog bovenop de ellende door reizigers met een tweedeklas kaartje die maar gaan zitten.
Een duur kaartje kopen en je steeds vaker gekke Henkie voelen, is al erg genoeg maar als het dan ook nog door de prijspolitiek van NS komt, geeft dat een nare smaak.
Het is voor NS ook prettig dat de eersteklas reizigers met forse NS-inkomsten blijft. Jaag ze niet weg.
Reputatie 4
Hopelijk tellen de belangen van de klanten in de eerste klas, die veel meer betalen dan met een studenten-ov, ook mee in de afweging. Johnnyvtz1990 dreigt met verlies van een belangrijke klant maar de rek begint er bij de regulier betalende eerste klasreizigers wellicht uit te raken als een toenemend deel van de grote groep studenten hier met weinig kosten gebruik van gaat maken. Dat komt nog bovenop de ellende door reizigers met een tweedeklas kaartje die maar gaan zitten.
Een duur kaartje kopen en je steeds vaker gekke Henkie voelen, is al erg genoeg maar als het dan ook nog door de prijspolitiek van NS komt, geeft dat een nare smaak.
Het is voor NS ook prettig dat de eersteklas reizigers met forse NS-inkomsten blijft. Jaag ze niet weg.

Ja Tom dat begrijp ik zeker. Ik vind het zelf altijd raar dat de NS in de zomer gratis 1e klas kaartjes uitdeelt voor in het weekend, terwijl ik normaal daar 10 euro voor moet betalen. De NS moet de 1e klas naar mijn mening goedkoper maken. Ik zie amper studenten gebruik maken van de 1e klas dus ik weet niet waar uw zorgen vandaan komen.
De 2-1 toeslag 'Dal' is officieel niet te laden in combinatie met het studentenreisproduct. Dat het wel mogelijk is betekent in principe dat je het kan gebruiken, al is de combinatie niet toegestaan. We kijken na of er een aanpassing nodig is.
Reputatie 4
De 2-1 toeslag 'Dal' is officieel niet te laden in combinatie met het studentenreisproduct. Dat het wel mogelijk is betekent in principe dat je het kan gebruiken, al is de combinatie niet toegestaan. We kijken na of er een aanpassing nodig is.

Oké apart want ik heb er afgelopen vrijdag en maandag nog mee gereisd en er is nooit een conducteur die er wat van heeft gezegd. Ik zou wel graag zien dat dit mogelijk blijft. Zelf gebruik ik dit niet dagelijks eerder wekelijks 1 keer als ik een lange reis moet maken buiten de daluren. Zelf heb ik een vorm van autisme en vind ik het prettiger om 1e klas te reizen en ben daar ook bereid iets extra's voor te betalen.
Reputatie 4
Mijn ervaring met het dalurenproduct is dat conducteurs en Veiligheid en Service dit prima vinden om te gebruiken, en zolang de mogelijkheid bestaat om aan te schaffen is het geen probleem. Wat wel van belang is natuurlijk het tijdstip van inchecken.

Persoonlijk ben ik van mening dat dit product in verhouding staat tot andere overgangstarieven naar de 1e klas zoals bij de spoordeelwinkel, waarmee ik van mening ben dat de overige 1e klas reizigers niet zo moeten zeuren 😉
Reputatie 5

He, he... hoe noemt Mastercard dat ook al weer ? Onbetaalbaar !

Al die eersteklasreizigers die zich hun hele, duurbetaalde, reis opwinden over het studenten-plebs, dat ook zo maar op het pluche mag zitten.

Ook 'tof' hoe je de (extra) betalende klant - Johnny mét toeslag - toch weer fijn op één lijn weet te zetten met zwartrijders die er gewoon bij gaan zitten. Daar zit wél een belangrijk verschil in.
Goed nieuws! Ik heb van Klaas-Jan begrepen dat het vanaf heden officieel mogelijk is om een Toeslag 2-1 Daluren te combineren met het Studentenreisproduct. Een en ander zal ik ook bevestigen in het topic dat je eerder geopend had. De informatie op de website zal ook spoedig worden aangepast.
Reputatie 4
Er staat nog steeds op de website dat het niet mogelijk is om met een studentenreisproduct een dalurentoeslag 1e klas te laden.

Dat is inderdaad vreemd johnnyvtz1990, ik ga dit doorgeven.
Reputatie 4
Dat is inderdaad vreemd johnnyvtz1990, ik ga dit doorgeven.

Het is nog steeds niet gewijzigd. Hier het bewijs:

Ik ga het nogmaals doorzetten! Dankjewel voor je oplettendheid.
Reputatie 4

He, he... hoe noemt Mastercard dat ook al weer ? Onbetaalbaar !

Al die eersteklasreizigers die zich hun hele, duurbetaalde, reis opwinden over het studenten-plebs, dat ook zo maar op het pluche mag zitten.

Ook 'tof' hoe je de (extra) betalende klant - Johnny mét toeslag - toch weer fijn op één lijn weet te zetten met zwartrijders die er gewoon bij gaan zitten. Daar zit wél een belangrijk verschil in.

Nog bedankt voor je steun. Thom begrijpt niet dat er studenten zijn die af en toe wel is 1e klas willen reizen. Hij kent mijn persoonlijk situatie ook niet dus ik raad hem aan om dit te lezen wat ik heb gepost in ander topic

https://forum.ns.nl/abonnementen-2/blijft-mogelijk-om-op-studentenreisproduct-1e-klas-daluren-toeslag-laden-31987
Reputatie 4
Ik ga het nogmaals doorzetten! Dankjewel voor je oplettendheid.

Ik zag dat de website wel wat was aangepast alleen ze zijn vergeten onder het kopje ''bestelwijze'' het sterretje weg te halen met de volgende tekst.

* Voor het studentenreisproduct is alleen de Toeslag 2-1 Dag en Weekenddag beschikbaar.
Bedankt voor je bericht Johnny. Ik heb een verzoek gedaan om dit aan te passen.
Reputatie 4
Het is bijna helemaal aangepast. Er staat alleen een sterretje (*) achter studentenreisproduct onder het kopje bestelwijze. Dit sterretje verwijst naar niks, maar was ooit bedoeld om mede te delen dat de daluren 1e klas toeslag niet op een studentenreisproduct kon worden geladen. Alleen dit sterretje moet nog worden weggehaald en dan is alles compleet.
Geef ik even door Johnny! Bedankt voor je oplettendheid.
Reputatie 4
Het * staat er nog steeds onder het kopje bestelwijze. https://www.ns.nl/producten/toeslagen/p/toeslag-2-1
Als we jou niet hadden, Johnny 😉 Scherp! Ik geef het vanzelfsprekend weer door. Dankjewel!
Reputatie 4
Het * is weg dus het is opgelost.

Reageer