beantwoord

1e klas dalvrij en 2e klas buiten dal

• 15 december 2017
  • 2 reacties
  • 184 Bekeken

Reputatie 2
  • Intercity
  • 13 reacties
Ik wil binnenkort een 1e klas dalvrij abo nemen. Meestal kan ik in dal reizen dus dat is wel zo handig. Maar af en toe lukt het niet om op tijd van het werk te vertrekken en reis ik dus zonder korting. Dat wil ik dan i.v.m. de kosten 2e klas doen.

Is dat op de een of andere manier permanent in te stellen op de OV chipkaart of ben ik gedwongen om twee OV chipkaarten te nemen? Het is geen optie, mocht dat al kunnen, in die gevallen een klassewissel te doen want het perron heeft geen automaat (enkel aan de overzijde) en zoveel tijdsmarge heb ik meestal niet.
icon

Beste antwoord door Tochjo 15 december 2017, 20:14

Reizen met twee OV-chipkaarten is de beste optie. Het is niet mogelijk om standaard 2e klas te reizen buiten de daluren. Het is ook niet mogelijk om met Dal Vrij 1e klas een klassewissel naar de 2e klas te doen bij de kaartautomaat.

Wat u wilt, zal wel mogelijk worden met NS Flex, dat NS voornemens is volgend jaar te introduceren.
Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3
Reizen met twee OV-chipkaarten is de beste optie. Het is niet mogelijk om standaard 2e klas te reizen buiten de daluren. Het is ook niet mogelijk om met Dal Vrij 1e klas een klassewissel naar de 2e klas te doen bij de kaartautomaat.

Wat u wilt, zal wel mogelijk worden met NS Flex, dat NS voornemens is volgend jaar te introduceren.
Reputatie 2
Hmm, da's jammer. Weer een pasje erbij ;)

Dank voor je snelle antwoord.

Reageer