beantwoord

1e klas duurder voor 65plus ?

Op uw site en in reclame maakt u melding van een weekeinde-vrij abonnement ad 32 euro per maand (39 euro 1e klas). 65-Plussers zouden daar nog een korting op krijgen. Als je echter de Pdf met 65 plus tarieven bekijkt, dan kost dat (eerste klas) voor hen 40 euro per maand. Graag uitleg, want het lijkt nu of je beter kunt verzwijgen dat je 65-plus bent.
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 2 juni 2017, 13:44

Dan is het wellicht goed om te weten het het 1e klas Weekend Vrij eigenlijk in vastgesteld op 65,00 EU per maand. We willen echter reizen in het weekend en de 1e klas stimuleren en daarom kost dit abonnement momenteel 39,00 EU. Die campagne loopt al een tijdje, maar eigenlijk is het een actieprijs. Voor de 65+'er blijft de prijs voor een 1e klas Weekend Vrij daarom 39,00 EU. De 2e klas 65+ Weekend Vrij is momenteel vastgesteld op 22,00 EU i.p.v. de normale 32,00 EU.
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Het kan zijn dat dat nog is voor het oude tarief van Weekend Vrij eerste klas. Dat is in prijs verlaagd. Slordig denk ik.

Op het moment dat u een abonnement zou bestellen, zou het programma de leeftijdskorting alsnog automatisch toe moeten passen op het huidige bedrag (39euro)
Reputatie 7
Badge +3
Inderdaad vreemd.
Het kan zijn dat dat nog is voor het oude tarief van Weekend Vrij eerste klas. Dat is in prijs verlaagd. Slordig denk ik.

Op het moment dat u een abonnement zou bestellen, zou het programma de leeftijdskorting alsnog automatisch toe moeten passen op het huidige bedrag (39euro)

En wat wordt dan de prijs ?
Reputatie 6
Badge +2

En wat wordt dan de prijs ?

Ik geloof dat het 39 euro is. Om daar achter te komen moet je vreemd genoeg de hele bestelprocedure doorlopen tot aan (maar zonder) het betalen, eventueel met nepgegevens (maar wel een geboortedatum corresponderend met een 65+ leeftijd) en een neppasfoto (persoonlijke gegevens vragen aan iemand die alleen de prijs wil weten is nogal ongepast en onpraktisch van NS).

''Extra voordelig voor 65-plussers'' is dus waarschijnlijk niet waar in dit geval.
Het Weekend Vrij abonnement is natuurlijk al zeer scherp geprijsd. Volgens onze site kan de korting oplopen tot wel 30%.
Het Weekend Vrij abonnement is natuurlijk al zeer scherp geprijsd. Volgens onze site kan de korting oplopen tot wel 30%.

Klaas-Jan, ik mag dan 65 plus zijn, maar ik kan nog steeds goed lezen. Dit staat in de NS-tekst:
"Extra voordelig voor 65-plussers Iedereen van 65 of ouder krijgt tot wel 30% korting op de prijs van WeekendVrij. U vult tijdens het bestellen uw geboortedatum in en wij berekenen automatisch de juiste prijs.Bekijk de abonnementsprijzen voor 65-plussers (pdf, 114 kB)
Goed om te weten Levertijd Looptijd Betalen Voorwaarden Uitgebreide informatie Direct bestellen Reisklasse 1e klas Looptijd Jaar € 39 per maand Bestel direct"

Ik kom dan uit op een 1e klas prijs van 28 euro p.m. voor een 65-plusser. En kan natuurlijk nooit uitkomen op een prijs die hoger ligt dan de normale 39 euro.
Dan is het wellicht goed om te weten het het 1e klas Weekend Vrij eigenlijk in vastgesteld op 65,00 EU per maand. We willen echter reizen in het weekend en de 1e klas stimuleren en daarom kost dit abonnement momenteel 39,00 EU. Die campagne loopt al een tijdje, maar eigenlijk is het een actieprijs. Voor de 65+'er blijft de prijs voor een 1e klas Weekend Vrij daarom 39,00 EU. De 2e klas 65+ Weekend Vrij is momenteel vastgesteld op 22,00 EU i.p.v. de normale 32,00 EU.
Reputatie 6
Badge +2
''Extra voordelig voor 65-plussers'' is op zijn minst raar gezegd als bedoeld wordt ''Extra voordelig voor iedereen''. bijdragevandennis
Eens. Heb dit uiteraard ook al intern aangekaart. Als er een verandering volgt naar aanleiding van dit topic dan lezen jullie dat natuurlijk (ook hier).

Maar mijn vraag was waarom het voor 65-plussers 40 euro is, in plaats van de 39 die de niet-65-plusser wordt berekend. En of het daarom niet beter is te verzwijgen dat je boven de 65 bent. Met stimuleren van reizen in het weekeinde en de 1e klas heeft dit natuurlijk niets te maken.
Reputatie 4
Iedereen betaalt nu € 39 voor een Weekend Vrij eerste klasse. De suggestie dat een 65+-er goedkoper uit zou zijn is onjuist.
Reputatie 7
Badge +4
De tekst was juist ten tijde van de oorspronkelijke prijzen maar nu dus niet meer. De tekst moet worden aangepast aan de huidige verhoudingen.
Reputatie 6
Badge
Voordelig betekent met meer voordelen, dus niet minder geld kostend. Dan moet er gesproken worden van goedkoper.
We gaan kijken of de tekst aangepast dient te worden. Goed dat dit hier is aangekaart.

Reageer