Nu wil ik ook eens 1e klas reizen met de extra kosten op eigen rekening. Nu verkoopt de NS alleen op de automaat nog dag klasse wissel, wat voor mij altijd duurder is dan een los kaartje.
Ik weet dat over dit onderwerp hier veel besproken is, maar op onderstaande geen antwoord kunnen vinden.
Mijn vraag is, kan ik voor mijzelf, een los 1e klas kaartje kopen, tijdens de spits met 20% en buiten de spits met 40% korting?
Ik bezit nogmaals een NS Business Card met OV Vrij 2e klas.
Als andere met mij mee reizen (samenreiskorting) krijgen ze ook 40% korting buiten de spits (wel zelfde klasse).
Nu reis ik alleen, en de oude upgrade 2-1 klas voor een bepaald traject bestaat helaas niet meer, en de dag upgrade is voor mij altijd duurder dan een los kaartje tegen vol tarief. Voor de trajecten dat ik reis.
Maar ik vind het ook vreemd als ik de volle 100% voor een los 1e klas kaartje moet betalen, voor de momenten dat ik eens 1e klas wil reizen, terwijl ik ook beschik over een OV Vrij 2e klas abonnement. En ik ontlast hiermee ook de 2e klas.
Beste antwoord door marv87
Als je een E-ticket besteld kan je tegenwoordig ook aangeven dat je 'meereist' in de daluren. Daarmee kan je een E-ticket met 40% korting kopen. Dit kan ook voor 1e klas, eigenlijk betaal je nog te veel omdat je gezien je OV-vrij eigenlijk alleen de meerprijs voor 1e klas zou moeten betalen, maar dit komt redelijk in de buurt van de 'eerlijke' prijs.
Helaas blijft de NS altijd aangeven dat dit formeel niet mag (maar ik verwacht geen conducteur hier een boete voor gaat geven), want de NS geeft ook geen enkele optie hoe het dan wel kan (anders dan een los extra abonnement 'dalvoordeel' kopen.
Bekijk origineel
Helaas blijft de NS altijd aangeven dat dit formeel niet mag (maar ik verwacht geen conducteur hier een boete voor gaat geven), want de NS geeft ook geen enkele optie hoe het dan wel kan (anders dan een los extra abonnement 'dalvoordeel' kopen.