beantwoord

1e klas reductie

• 27 februari 2019
  • 13 reacties
  • 267 Bekeken

Goedemorgen,

De trein van A’dam CS naar Almere Centrum Woensdag 27/02 vertrektijd 19.07 had geen 1e klas coupe of zitplaatsen. Wel betaal ik voor 1e klas via mijn abonnement.
Kan ik het verschil terug krijgen?
icon

Beste antwoord door Erryt NS 27 februari 2019, 19:27

Hallo Arnold Kazemier en welkom bij de NS Community,

Wat spijtig dat je dit moest ervaren. Via de Reisplanner kan je achterhalen hoeveel stoelen er beschikbaar zijn voor de 1e of 2de klasse. Volgens onze Reisplanner had jouw trein wel 35 zitplaatsen in de eerste klasse. Ik hoop dat je de volgende keer wel een plek kan vinden in de 1e klasse.
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Alle NS treinen hebben een 1e klas coupe en zitplaatsen.
Of bedoelt u dat alle 1e klas zitplaatsen bezet waren? Daaarvoor is het verschil niet terug te krijgen, ook met een 1e klas abonnement heeft u geen zitplaats garantie.

Wat spijtig dat je dit moest ervaren. Via de Reisplanner kan je achterhalen hoeveel stoelen er beschikbaar zijn voor de 1e of 2de klasse. Volgens onze Reisplanner had jouw trein wel 35 zitplaatsen in de eerste klasse. Ik hoop dat je de volgende keer wel een plek kan vinden in de 1e klasse.
Badge +3
Haha.. welkom en 'Goedemorgen' zelfs...

Nachtdienstje @Arnold Kazemier ?

Ok waar kan men zien hoeveel zitplaatsen er zijn per trein? Ik heb dit nog nooit gezien 🤔

Ok waar kan men zien hoeveel zitplaatsen er zijn per trein? Ik heb dit nog nooit gezien 🤔

Ok aantal zitplaatsen inmiddels gevonden (dank wikipedia) maar denk dat de reisplanner dit niet aangeeft toch? Of mis ik wat?
Reputatie 5
Badge
De app geeft deze informatie niet voorzover ik weet, maar als je de reist plant via NS.nl kun je de informatie wel zien.
Gevonden! @bryan thnx, weer wat geleerd 😊
Badge
En voor het gemak en duidelijkheid, op de buitenzijde van de trein staat er een extra Blauwe dunne streep op de treinen waar de eerste klas zit. Zo kun je dit van buitenaf al meteen zien.
En voor het gemak en duidelijkheid, op de buitenzijde van de trein staat er een extra Blauwe dunne streep op de treinen waar de eerste klas zit. Zo kun je dit van buitenaf al meteen zien.
Dat wist ik, maar heb waarschijnlijk altijd over de zitplaatsen heengekeken 😂
Goedemorgen,

de reisplanner zal gerust zeggen dat er 1e klas zitplaatsen zijn of waren, echter de trein van A’dam naar Almere Centrum 27/02 19.07 vertrektijd had maar 3 coupes of wagons, hoe je het noemen wil en geen van de 3 wagons had 1e klas zitplaatsen.
Reputatie 7
Badge +3
Deze rit werd gereden door een ICM3 en die hebben 35 1e klas zitplaatsen.
De ICM3 heeft een halve coupe eerste klas, die in het midden van de trein zit. Er zijn geen treinen bij NS, die geen 1e klas hebben, dus elke trein heeft een coupe 1e klas. Soms is er wel verschil in de hoeveelheid.
Bedankt voor de snelle reactie.
Helaas heb ik de coupe niet gezien.

Reageer