beantwoord

1e klas wissel via app

  • 17 March 2023
  • 2 reacties
  • 109 Bekeken

Hoi!

Een maand terug heb ik aan de telefonische klantenservice gevraagd hoe ik mijn NS Flex abonnement van 2e naar 1e klas kan wisselen. Na lang uitzoeken kreeg ik te horen dat dit zou via de app kunnen door de kaart voor voor een maand of voor onbeperkte tijd op 1e klas te zetten. Nu heb ik dat gedaan en zie ik op de factuur dat elke reis van afgelopen maand apart afgerekend moet worden. Met andere woorden: de klassewissel is verwerkt alsof ik voor losse reizen een aparte 1e klas tarief wil bijbetalen. Dit is geenszins logisch als je kijkt hoe de kosten binnen het abonnement werken en is nooit mijn bedoeling geweest. Het totaal komt op 58€ uit terwijl de extra abonnementskosten voor 1e klas 9€ zijn. Waarom werkt dit zo? en kan ik mijn geld terugkrijgen? Ben voor mijn gevoel ofwel door de telefonische klantenservice op het verkeerde been gezet en het hele systeem van het omzetten via de app werkt heel vreemd.

Misschien is een idee om inderdaad de abonnementswissel via het knopje de app te laten gebeuren, dat is naar mijn gevoel een stuk intuïtiever en voorkomt dit soort verassingen.

Groet,

Pieter

icon

Beste antwoord door Laura NS 17 March 2023, 14:52

Bekijk origineel

2 reacties

Hoi Pi3t3r, welkom op onze NS Community. Er is sprake van een misverstand. Je kan je abonnement officieel niet wijzigen via de app. Een tijdelijke wissel laat je inderdaad het verschil betalen tussen de 2e en de 1e klasse. Je kan je abonnement wel wijzigen via je Mijn NS-account in de browser.

Badge +3

Je kan je abonnement officieel niet wijzigen via de app.

Sterker nog, in de app kan je niet eens zien welk abonnement je hebt, behalve dan misschien aan het kostentellertje.

 

Reageer