beantwoord

2 abonnementen op 1 kaart

• 11 augustus 2014
  • 5 reacties
  • 667 Bekeken

Mijn vraag is kan je meerdere abonnementen op 1 naam zetten. Mijn zoon moet namelijk van Sneek naar Leeuwarden reizen en weer terug voor school.
Hij heeft al een weekend vrij abonnement en nu willen we nog een abonnement nemen voor Sneek- Leeuwarden, kan dat?
icon

Beste antwoord door Thijs NS 12 augustus 2014, 09:20

Beste Jolanda,
Je kunt inderdaad beter niet 2 abonnementen op 1 kaart zetten. Uiteraard is het wel mogeljik om een ander abo op een andere kaart te zetten. Wellicht is er ook wat mogelijk via Arriva.
Bekijk origineel

5 reacties

Het is mogelijk om beide abonnementen op 1 naam af te sluiten, het is alleen niet mogelijk om dit op 1 chipkaart te doen. De NS is namelijk van mening dat in dat geval niet bepaald kan worden welke prijs in rekening moet worden gebracht voor de reis. Wanneer u zowel een Weekend Vrij abonnement als een Traject Vrij abonnement wil aanschaffen voor uw zoon, dan moet elk abonnement op een aparte OV-chipkaart gezet worden.
In aanvulling op theofiel: Het is eventueel ook mogelijk om het Weekend Vrij abonnement op te waarderen naar een Traject Vrij abonnement Sneek - Leeuwarden (dus in plaats van Weekend Vrij), omdat de maandelijkse kosten daarvan hoger zijn.
En ter aanvulling op de voorgaande reacties: Ik zie dat het traject Sneek - Leeuwarden door Arriva wordt verzorgd en dat zij ook allerlei eigen abonnementen hebben. Wellicht dat die ook nog interessant kunnen zijn.
Beste Jolanda,
Je kunt inderdaad beter niet 2 abonnementen op 1 kaart zetten. Uiteraard is het wel mogeljik om een ander abo op een andere kaart te zetten. Wellicht is er ook wat mogelijk via Arriva.
Bedankt voor jullie reactie, we gaan nu zien wat het beste aansluit bij mijn zoon zijn situatie.

Reageer