Ik had t/m feb 2019 een voordeeluren abonnement. Vanaf maart 2019 ben ik overgestapt naar het NS Flex abonnement.
Maar deze overstap is niet goed gegaan en heb tot op heden 2 abonnementen op mijn kaart staan. En dus ook voor allebei de abonnementen moeten betalen.
In de email die ik destijds kreeg om de overstap definitief te maken, stond dat ik bij de kaart automaat mijn NS Flex abonnement moest ophalen. Dit heb ik toen niet voor de desbetreffende datum gedaan en heb dus nooit het NS Flex geactiveerd.
ik ging er vanuit dat het NS Flex abo dan niet zou worden doorgevoerd en mijn voordeeluren abo wel door zou gaan.
Maar dit bleek niet het geval te zijn. Ik heb vanaf maart 2019 nu moeten betalen voor allebei de abonnementen.
Ik heb vandaag contact gehad met de klantenservice via de chat. En zij gaven aan dat ik het geld niet terugkrijg van eigenlijk de dubbel betaalde abonnementskosten. Terwijl zij ook aangaven dat deze 2 abonnementen ook niet werken op 1 kaart.
En ook dat het mijn eigen schuld en verantwoordelijkheid is, dat ik geen contact heb opgenomen in de tussentijd. En zij geen geld teruggeven voor de dubbele abonnementen.
Zij kunnen ook niet meer de gegevens terugzien van maart 2019, maar ik neem wel aan dat ze de transacties van mijn bankrekening kunnen zien.
Ook heb ik vanaf maart 2019 niet meer met de trein gereisd en dus ook 0% gebruik gemaakt van de abonnementen. En toch zal ik het geld niet terugkrijgen?
Beste antwoord door Thom
Hoe vervelend ook, het probleem is natuurlijk wel ontstaan doordat u zelf uw Flexabonnement niet heeft geactiveerd. Dan had u het geld voor het restant van het VDU abonnementsjaar terug gekregen en had u met Flex verder kunnen reizen.
U ziet nu hoe vervelend de gevolgen zijn als u ergens van uit gaat, terwijl dat niet het geval is. Het stond overigens wel duidelijk in de brief vermeld en bij telefonisch contact wordt het altijd meegedeeld. Dat is een beleidsregel van NS.
Een kortingsabonnement krijgt u niet terug als u niet met de trein reist en er geen gebruik van maakt. Als u er aan verdient in de zin dat het goed voor u uitkan, hoeft u het meerdere ook niet terug te betalen.
Het is juist dat deze twee abonnementen niet tegelijkertijd zullen werken. Als u Flex niet activeerde, werkt het Voordeelabonnement gewoon door. Bij activeren zou het VDU automatisch niet meer werken, en Flex automatisch wel.
Afgezien van het verrekenen met een nieuw Flexabonnement worden vooruit betaalde abonnementen niet terugbetaald, of u er gebruik van maakt, doet niet terzake.
Don’t shoot the messenger, maar zo werkt het. . Hoe sneu ook, u had de instructie in de brief moeten opvolgen en het Flexabonnement moeten activeren. Dan was er niets aan de hand geweest. U heeft geen recht op teruggave, maar kunt een beroep doen op coulance. Ik ben bang dat het wordt afgewezen. Klantenservice kan 18 maanden terugzien. NS moet in uw geval ook rekening houden met de precedentwerking. Uw vraag in uw slotzin is hiermee ook beantwoord, al kan ik me voorstellen dat u het graag anders had gezien.