beantwoord

2 traject abonnementen op 1 OV chipkaart

• 1 juli 2019
  • 2 reacties
  • 108 Bekeken

Ik wil 2 trajecten afkopen voor het hele jaar (Leiden centraal - Delft centraal (voor maandag t/m vrijdag) en ook Leiden centraal - Haaksbergen (vrijdag t/m zondag)). Kan ik deze twee abonnementen op 1 kaart zetten?
icon

Beste antwoord door Momo 1 juli 2019, 11:34

Er kunnen geen 2 Traject Vrij abonnementen op 1 kaart staat, dat zouden dan 2 kaarten moeten worden.
Maar wat u wilt is wel een erg dure oplossing.

Traject Vrij jaar abonnement voor Leiden - Hengelo (want Haaksbergen heeft geen station) is €346. per maand. Voor dat bedrag (of €347 voor de NS Flex variant) kunt u ook een Altijd Vrij abonnement aanschaffen waarmee u onbeperkt kunt reizen, dus ook naar Delft. Dan is een Traject Vrij Leiden - Delft niet nodig.

Maar zelfs dat kan goedkoper. Reist u die vrijdag na 18.30 van/naar Hengelo/Haaksbergen? Dat kun u dat doen met een NS Flex Weekend Vrij abonnement van slechts €32 per maand. Samen met een Traject Vrij Leiden - Delft van €136 per maand bent u dan veel goedkoper uit.
Ook deze 2 abonnementen zullen op aparte kaarten gezet moeten worden.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Er kunnen geen 2 Traject Vrij abonnementen op 1 kaart staat, dat zouden dan 2 kaarten moeten worden.
Maar wat u wilt is wel een erg dure oplossing.

Traject Vrij jaar abonnement voor Leiden - Hengelo (want Haaksbergen heeft geen station) is €346. per maand. Voor dat bedrag (of €347 voor de NS Flex variant) kunt u ook een Altijd Vrij abonnement aanschaffen waarmee u onbeperkt kunt reizen, dus ook naar Delft. Dan is een Traject Vrij Leiden - Delft niet nodig.

Maar zelfs dat kan goedkoper. Reist u die vrijdag na 18.30 van/naar Hengelo/Haaksbergen? Dat kun u dat doen met een NS Flex Weekend Vrij abonnement van slechts €32 per maand. Samen met een Traject Vrij Leiden - Delft van €136 per maand bent u dan veel goedkoper uit.
Ook deze 2 abonnementen zullen op aparte kaarten gezet moeten worden.
Beste brittsticker, welkom bij onze Community!

Jij gaat zo te zien veel reizen de komende tijd, wat leuk! :)

Twee Traject Vrij abonnementen op één OV-chipkaart gaat helaas niet lukken. Maar je mag van mij gewoon 2 OV-chipkaarten aanschaffen met op allebei één abonnement. Je krijgt gewoon een gratis OV-chipkaart wanneer je een abonnement besteld, dus dat kun je naar mijn idee prima doen. Ik wil je wel adviseren om dan twee verschillende foto's te gebruiken en met een etiket aangeven welke kaart voor welk traject is. Om verwarring te voorkomen natuurlijk! Gaat dat lukken?

Reageer