24 maart fiets mee in trein | NS Community
beantwoord

24 maart fiets mee in trein

  • 21 March 2023
  • 2 reacties
  • 78 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

24 maart gaan wij met 4 vriendinnen met de trein en wij nemen onze fiets mee. De kaartjes heb ik reeds gekocht. Moet de fiets ook gemeld worden ivm beschikbare plaatsen?

icon

Beste antwoord door Tochjo 21 March 2023, 12:08

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Eigenlijk bent u met die vraag hier niet aan het juiste adres, want dit is de community van NS en uw reis zal met Arriva zijn. Gelukkig zijn wij hier ook deskundig als het op andere treinvervoerders in Nederland aankomt en kan ik uw vraag alsnog beantwoorden.

Het antwoord luidt: nee, u hoeft uw fietsen niet aan te melden. Het is namelijk niet mogelijk om fietsplekken te reserveren. Uw fietsen kunnen mee als er nog plek is, maar als er geen plek is, dan zit er niets anders op dan de volgende trein te nemen.

Zie verder deze pagina voor informatie over het meenemen van fietsen bij Arriva.

Voor de verduidelijking van de meelezer (ik snapte het zelf ook niet), het bericht van Ine. is na het plaatsen nog aangepast. Oorspronkelijk werd er ook een reistraject vermeld, specifiek een Arriva traject, vandaar het antwoord van Tochjo. 🙂

Het gegeven antwoord is overigens ook correct voor het mee nemen van fietsen bij de NS. Ook daarbij is het niet nodig om een fiets aan te melden.

Reageer