beantwoord

40% korting

  • 7 augustus 2016
  • 3 reacties
  • 275 Bekeken

Ik heb zojuist geprobeerd een los kaartje met 40% korting te kopen op station Steenwijk. De automaat gaf de korting niet aan waardoor ik het volle bedrag moest betalen. Kan ik de korting terug krijgen en zo ja, hoe?

Vriendelijke groet Sandra
icon

Beste antwoord door Tochjo 7 augustus 2016, 15:04

Eenmalige chipkaarten (losse kaartjes) met korting zijn al twee jaar niet meer te koop. Abonnementhouders die recht hebben op korting, moeten saldo laden op de persoonlijke OV-chipkaart waar het abonnement op staat en met die OV-chipkaart in- en uitchecken. Bij het uitchecken wordt dan de juiste prijs in rekening gebracht. Reizigers die van Samenreiskorting willen profiteren, moeten eveneens een eigen (persoonlijke of anonieme) OV-chipkaart hebben. Daarop laden zij bij een kaartautomaat het product Samenreiskorting en voldoende saldo. Als zij vervolgens in de daluren inchecken, dan zal bij het uitchecken de ritprijs met 40 procent korting in rekening gebracht worden.

U hebt geen recht op terugbetaling van het prijsverschil, maar het is goed mogelijk dat de klantenservice uit coulance bereid is u dit bedrag te vergoeden. Ik raad u daarom aan direct contact op te nemen met de klantenservice en uw situatie aan hen voor te leggen. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS), een e-mail te sturen via dit contactformulier of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals het postadres.
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3
Eenmalige chipkaarten (losse kaartjes) met korting zijn al twee jaar niet meer te koop. Abonnementhouders die recht hebben op korting, moeten saldo laden op de persoonlijke OV-chipkaart waar het abonnement op staat en met die OV-chipkaart in- en uitchecken. Bij het uitchecken wordt dan de juiste prijs in rekening gebracht. Reizigers die van Samenreiskorting willen profiteren, moeten eveneens een eigen (persoonlijke of anonieme) OV-chipkaart hebben. Daarop laden zij bij een kaartautomaat het product Samenreiskorting en voldoende saldo. Als zij vervolgens in de daluren inchecken, dan zal bij het uitchecken de ritprijs met 40 procent korting in rekening gebracht worden.

U hebt geen recht op terugbetaling van het prijsverschil, maar het is goed mogelijk dat de klantenservice uit coulance bereid is u dit bedrag te vergoeden. Ik raad u daarom aan direct contact op te nemen met de klantenservice en uw situatie aan hen voor te leggen. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS), een e-mail te sturen via dit contactformulier of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals het postadres.
Eenmalige chipkaarten (losse kaartjes) met korting zijn al twee jaar niet meer te koop.

... behalve voor internationale reizen, reizen met een grensabonnement buiten het traject en reizen met een OV-begeleiderskaart. Vooral de eerste uitzondering biedt soms mogelijkheden om tegen de wil van NS in toch legaal gewoon een kaartje tegen kortingstarief te gebruiken.
Bedankt voor jouw antwoord. Erg gedetailleerd!

Vriendelijke groet Sandra

Reageer