beantwoord

40% korting na afstuderen

• 3 oktober 2014
  • 3 reacties
  • 2137 Bekeken

Eind mei vertrok ik naar het buitenland voor een stage. Omdat ik in die periode nog wel recht had op een studentenreisproduct, heb ik voor die maanden een OV vergoeding aangevraagd.
De dag voor vertrek heb ik mijn studentenreisproduct online stop gezet.
Afgelopen week ben ik terug gekomen uit het buitenland. Omdat inmiddels mijn OV chipkaart verlopen was, wilde ik een nieuwe kaart aanvragen met de 40% korting die de NS aanbiedt na afstuderen of bij langstuderen.
De actiecode werkte niet en na telefonisch contact met de NS blijkt dat zij als stopdatum 23-5 hebben doorgekregen. Deze code is maar drie maanden geldig. Ik heb geen mail ontvangen over het eventuele gebruik van deze code.
Ook studentenreisproduct.nl kan me niet helpen om de stopdatum te veranderen. Het kantoor van DUO kan ook niets voor mij doen.
Ik vind het vreemd dat er een stopdatum gehanteerd wordt, terwijl ik toen nog recht had op een studentenreisproduct en ook een OV vergoeding ontving. Verder vind ik het vreemd dat ik geen mail ontvang van een eventuele startdatum van de 40% korting na afstuderen.

Wat kan ik doen om toch de 40% korting te ontvangen?
En hoe kan ik mijn saldo van mijn oude OV kaart terug krijgen?

Groet, Linda
icon

Beste antwoord door Brian NS 3 oktober 2014, 15:16

Beste Linda196,

Welkom op het NS serviceforum. De actie voor ex-studenten/langstudeerders is uitsluitend bedoeld voor uitgestudeerden (zijn klaar of stoppen met hun studie) en langstudeerders (studeren langer dan de nominale studieduur + 1 jaar) voor wie het Studentenreisproduct vervalt. De actie geldt gedurende 3 maanden vanaf het moment van stopzetten van het Studentenreisproduct. Als je jouw Studentenreisproduct eerder hebt stopgezet, wordt die actiecode vanaf dat moment geactiveerd. Het is nu dus helaas niet meer mogelijk om in aanmerking te komen voor de actie.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Acties en uitjes en de titel iets aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Bekijk origineel

3 reacties

Beste Linda196,

Welkom op het NS serviceforum. De actie voor ex-studenten/langstudeerders is uitsluitend bedoeld voor uitgestudeerden (zijn klaar of stoppen met hun studie) en langstudeerders (studeren langer dan de nominale studieduur + 1 jaar) voor wie het Studentenreisproduct vervalt. De actie geldt gedurende 3 maanden vanaf het moment van stopzetten van het Studentenreisproduct. Als je jouw Studentenreisproduct eerder hebt stopgezet, wordt die actiecode vanaf dat moment geactiveerd. Het is nu dus helaas niet meer mogelijk om in aanmerking te komen voor de actie.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Acties en uitjes en de titel iets aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Bedankt voor het snelle antwoord.
Ik begrijp dus dat het niet gaat om de datum dat je reisrecht vervalt, maar de datum dat je het zelf hebt stop gezet? (mijn stopdatum is nl eerder dan de vervaldatum van het reisrecht)
Is het in het vervolg niet mogelijk dat er een bericht wordt gestuurd met de mededeling dat de code klaar staat? Ik was zelf in de veronderstelling dat dit zou zijn na afstuderen of nadat het reisrecht vervalt.
Groet
Reputatie 4
Badge
De nieuwe actie is gewoon slecht opgezet. In de tijd dat ik een gratis voordeelurenabonnement ontving, kregen vrienden die het reisrecht tijdelijk gepauzeerd of in contanten omgezet hadden ook gewoon dat abonnement. Bij de aanpassing naar de keuzekorting is het verkeerd aangepakt door het verwijderen van het reisproduct van de kaart als uitgangspunt van de actie te nemen waardoor veel mensen buiten de boot vallen omdat de actiecode geactiveerd wordt op een moment dat ze er helemaal niets aan hebben.

Reageer