beantwoord

40% korting niet gerekend

  • 23 October 2023
  • 7 reacties
  • 186 Bekeken

Ik heb de trein gepakt vanuit Amsterdam zuid naar Lelystad Centrum op 20 oktober om 18.40 dus in daluren. Door de wijzigingen van zomertijd naar wintertijd op 21 oktober zegt het systeem opeens dat ik om 17.40 uur heb gereist op 20 oktober. Ik wil graag de korting op deze rit verrekend.

icon

Beste antwoord door Momo 24 October 2023, 21:12

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Nouria92,

De wintertijd begint komend weekend pas, dus dat zal het niet zijn 🙂

Maar ik begrijp dat je in je reishistorie dus 17.40 uur ziet staan i.p.v. 18.40?

Reputatie 6

Hey Nouria92. Welkom bij de NS Community.

Wij kunnen hier helaas niet je reishistorie inzien en kijken wat hier aan de hand is. Ik raad je aan om hiervoor contact op te nemen met onze klantenservice

Reputatie 7
Badge +3

Hoe laat heb je ingecheckt? Of heb je voor de reis om 18.40 uur een andere reis gemaakt?

Kun je een screenshot laten zien van de in- en uitcheck gegevens?

Ik heb ingecheckt om 18.40 uur op amsterdam zuid. Ik had eerder vanuit bijlmeer arena ingecheckt bij ns en weer uitgecheckt op amsterdam zuid.

Reputatie 7
Badge +3

Die eerdere incheck op BijlmerArena was dan tijdens de spits en die is bepalend voor het tarief. De eerste incheck van een reis telt, ook al check je daarna tijdens de daluren uit en weer in. Het wordt pas weer een nieuwe reis als er meer dan 35 minuten tussen uit en weer inchecken zit. 

https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/veelgestelde-vragen-rit-naar-reis.html

 

Badge +3

Maar waar komt die 17.40 uur dan vandaan (vanaf Zuid volgens het systeem)?

Och ja, er gaat blijkbaar al wat meer mis qua de aanstaande zomertijd-wintertijd wissel… https://x.com/HugoVerhelst/status/1716538565968974208

Het zou nog aan je systeem tijdzone kunnen liggen, maar als je Reishistorie zich daarop aanpast en de tijd van een incheck een uur vroeger zet is er iets goed mis!

Reputatie 7
Badge +2

Het gaat in de reisplanner mis bij een overstap op een OV-fiets, die huur je blijkbaar in een andere tijdzone. Ik denk dat ik maandag deze optie maar naar het werk neem, dan ben ik er in 9 minuten😂

Bij een kortere treinreis wordt ‘ie nog leuker, dan geeft de planner een negatieve reisduur weer😁

Reageer