beantwoord

40% korting tijdens de zomervakantie?

• 12 augustus 2014
  • 10 reacties
  • 3453 Bekeken

Volgens de website heb je tijdens de vakantie de hele dag recht op korting:

Het Voordeelurenabonnement, Samenreiskorting en Jaartrajectabonnementen hebben extra periodes waarin u de hele dag kan reizen voor het voordeelurentarief:
- Zomervakantie 1 juli 2014 t/m 31 augustus 2014

Enkel is dit bij mij nu niet verrekend en het ik gewoon het volle tarief betaald. Hoe kan ik dit terug krijgen?
icon

Beste antwoord door Anonymous 12 augustus 2014, 20:31

Een Voordeelurenabonnement is was anders dan een Dal Voordeel abonnement. Met het Dal Voordeel abonnement is er geen korting voor 9:00.
Bekijk origineel

10 reacties

Badge +3
Weet u zeker dat u een abonnement hebt waarbij u in juli en augustus ook voor 9:00 korting krijgt? Het geldt dus in het bijzonder niet voor Dal Voordeel en de andere nieuwe abonnementen, maar echt voor de oude abonnementen.
Ik heb een dal voordeel abonnement, maar er staat duidelijk bij de veelgestelde vragen bij dit abonnement, wat ik hierboven ook vermelde over de korting. Dan ga ik er dan ook vanuit dat ik die korting dan ook krijg.
Reputatie 4
Badge
Dan kijkt u blijkbaar op een verkeerde pagina. Zou u de link willen sturen? Want het DalVoordeel abonnement kent daluren en geen voordeeluren zoals de in uw eerste reactie genoemde abonnementen. Dus krijgt u bij inchecken in de ochtend- of middagspits geen korting in de maanden juli en augustus.
Een Voordeelurenabonnement is was anders dan een Dal Voordeel abonnement. Met het Dal Voordeel abonnement is er geen korting voor 9:00.
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb een dal voordeel abonnement, maar er staat duidelijk bij de veelgestelde vragen bij dit abonnement, wat ik hierboven ook vermelde over de korting. Dan ga ik er dan ook vanuit dat ik die korting dan ook krijg.

Ik denk niet dat dat er duidelijk staat. Het staat er zelfs helemaal niet. Uw dalvoordeelabonnement is wat anders dan een voordeelurenabonnement.

NS zou dit veel duidelijker moeten communiceren op de site. De NS-site is bepaald niet het beste deel van de spoorwegen en ik heb sterk de indruk dat de communicatie over te veel schalen loopt. Mensen lezen graag in hun voordeel en dat moet je voorkomen. Het VDU is een ieder van harte gegund maar het is een bron van verwarring. Besalia heeft niet teveel betaald maar als hij het echt niet wist, is het wel sneu, al had hij het bij het inchecken kunnen zien.
Overigens heeft de NS de volgende vraag nog steeds niet duidelijk beantwoord: https://forum.ns.nl/abonnementen-2/voordeelurenabonnement-4140

Vast omdat ze het zelf ook niet weten.
Beste Besalia,

Welkom op het NS Serviceforum. Het Voordeelurenabonnement heeft andere voorwaarden dan Dal Voordeel, zoals door andere reageerders is gesteld. Op deze pagina vind je meer info over Dal Voordeel. In tegenstelling tot het Voordeelurenabonnement, staat hier geen uitzondering op de daluren-regel weergegeven. Met Dal Voordeel blijven de spitsuren in juli en augustus dus gewoon van kracht.

Groet,
Stephan
Stel deze vraag niet aan 'EVA' daar kreeg ik het volgende antwoord: EVA zegt:Bent u 60+ en in het bezit van een Dal Voordeel ...... . Ook in de maanden juli en augustus reist u voor 09.00 uur. Meer informatie ..... Zoek dan maar eens uit of je nu wel of geen korting hebt voor 9.00 uur...
Eva heeft nog wat tijd nodig om te evolueren tot een systeem dat daadwerkelijk 'deugdelijke' antwoorden kan geven. EVA is op dit moment geen 'optimale' Turing machine. Voor directe antwoorden gewoon even bellen of twitteren met de klantenservice. https://www.ns.nl/virtuele-assistent/virtuele-assistent/?hint=contactopnemen&delay=false
Contact met NS Klantenservice
"
Hiernaast kunt u een gesprek voeren met onze virtuele medewerker. EVA is geen echt persoon maar kan u wel overal mee helpen.

Serviceforum

Op ons Serviceforum praat u met andere klanten en met ons over allerlei onderwerpen.

Telefoon

U kunt ons dag en nacht telefonisch bereiken op telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief).

Twitter

Het officiƫle Twitter kanaal van NS is @NS_online. Hier wordt u 24 uur per dag op de hoogte gehouden van de belangrijkste reisinformatie.

Via deze virtuele medewerker kunt u ook een e-mail sturen naar NS Klantenservice.
Postadres

Schrijft u ons, dan proberen wij binnen 10 werkdagen een antwoord terug te sturen. Ons adres:

NS Klantenservice
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht"

Reageer