beantwoord

40 procent korting kaart

• 10 juni 2020
  • 11 reacties
  • 273 Bekeken

Nu weer verlening dal voordeel uren kaart maanden al niet mee kunnen reizen en hoor nu voorlopig ook  geen plezier reisjes verders mag je niemand meenemen met korting wat moet ik er dan nog mee

icon

Beste antwoord door iMark 10 juni 2020, 15:13

Drie opties:

1. Abonnement verlengen en wachten op betere tijden.
  2. Abonnement opzeggen, wachten op betere tijden en dan een nieuw abonnement afsluiten.
  3. Abonnement omzetten naar NS Flex basis (zonder abonnementskosten).

Gaat het om een Voordeelurenabonnement oude stijl dan kan dat een reden zijn om toch maar te verlengen. Tot 1 januari 2021 kun je dan nog tegen 40% korting reizen in de middagspits. Wanneer je 60 jaar of ouder bent dan kun je nog keuzedagen volgens het oude recept krijgen.

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Het abonnement had u zelf al kunnen stopzetten. Het is dan een keuze om deze door te laten lopen. Compensatie is niet mogelijk in dit geval.

VDU stopzetten zou je volgens advies NS juist niet moeten doen, dat wordt afgeraden. https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/corona.html

Daarom is het vreemd dat deze groep geen compensatie krijgt. Het later invoeren van de middagspitsbeperking zou de pijn wat kunnen verzachten.

Reputatie 7
Badge +3

Drie opties:

1. Abonnement verlengen en wachten op betere tijden.
  2. Abonnement opzeggen, wachten op betere tijden en dan een nieuw abonnement afsluiten.
  3. Abonnement omzetten naar NS Flex basis (zonder abonnementskosten).

Gaat het om een Voordeelurenabonnement oude stijl dan kan dat een reden zijn om toch maar te verlengen. Tot 1 januari 2021 kun je dan nog tegen 40% korting reizen in de middagspits. Wanneer je 60 jaar of ouder bent dan kun je nog keuzedagen volgens het oude recept krijgen.

Bedankt voor je andwoord maar maanden dat ik niet kan reizen geen tegen moet koming en wie weet hoelang het nog duurt dus beter opzeggen maar

Bedankt voor je andwoord maar maanden dat ik niet kan reizen geen  reductie daar ben je dan al jaren klant voor wie weet hoelang het nog duurt dus beter opzeggen maar

Hoi Pieter jacobus en welkom op de NS Community! 

Wat jammer om te lezen dat je dit abonnement nu liever wil opzeggen. De klantenservice kan je hierbij het beste helpen. Je kan contact met ons opnemen via: FacebookTwitterChat of telefonisch op het nummer: 030 751 51 55. Zij zijn in staat om de beëindiging voor je door te voeren. 

Jammer zo andwoord beter een vergoeding in iets of verlengen gratis dan had je een klant tevreden gesteld de rest kan ik zelf wel geen hulp bij nodig

Reputatie 7

Het abonnement had u zelf al kunnen stopzetten. Het is dan een keuze om deze door te laten lopen. Compensatie is niet mogelijk in dit geval.

Reputatie 6

Mocht U niet tevreden zijn over de hulp die u ontvangt van de zijde van NS, kunt u ook een klacht indienen bij de OV ombudsman: https://www.ovombudsman.nl/

U bent zeker niet de enige met dit probleem. NS kan lekker vangen, zonder dat er enige tegenprestatie tegenover staat. 

Reputatie 7
Badge +3

Dat is veel te kort door de bocht. Ik heb ook een Voordeelurenabonnement. Daar heb in november 2019 voor betaald en sinds februari 2020 niet meer gebruikt. NS heeft geen cent saldo van mij meer ontvangen. Dus zowel NS als ik hebben financiële pijn. Maar ik toch beduidend minder want ik veel minder geld uitgegeven aan reizen dan anders.

Badge +3

Dat is veel te kort door de bocht. Ik heb ook een Voordeelurenabonnement. Daar heb in november 2019 voor betaald en sinds februari 2020 niet meer gebruikt. NS heeft geen cent saldo van mij meer ontvangen. Dus zowel NS als ik hebben financiële pijn. Maar ik toch beduidend minder want ik veel minder geld uitgegeven aan reizen dan anders.

Tja bij een VDU (€5,58 per maand) valt de pijn mee, maar mensen die bijv. een (doorlopend) Dal Vrij, Altijd Vrij of Traject Vrij hebben en er niet eerder dan nu pas aan gedacht hadden om dat eventueel te stoppen…

En dus alsnog compensatie willen wegens maandenlang niet gereisd (want dat mocht immers niet!)… :thinking:

VDU stopzetten zou je volgens advies NS juist niet moeten doen, dat wordt afgeraden. https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/corona.html

Daarom is het vreemd dat deze groep geen compensatie krijgt. Het later invoeren van de middagspitsbeperking zou de pijn wat kunnen verzachten.

Dat had ik ook al in een ander post aangegeven. Door Corona zal het aantal reizigers in het openbaar vervoer de komende jaren sowieso substantieel afnemen. De onpopulaire maatregel van NS is dus feitelijk niet meer nodig. 

Reageer