beantwoord

5 minuten marge bij inchecken met Dal Vrij

• 16 september 2014
  • 8 reacties
  • 9981 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Ik heb gemerkt dat ik doordeweeks al om 08:55 kan inchecken en gebruik mag maken van mij dal vrij uren abonnement. Top, maar kan ik dan op de terug weg ook tot uiterlijk 16:05 inchecken om nog steeds gebruik te maken van mijn dal vrij abonnement? Vandaag toch maar niet geprobeerd omdat ik het niet wilde riskeren.
icon

Beste antwoord door Inge NS 16 september 2014, 17:50

Welkom op het forum mobby!

De marge van 5 minuten werkt altijd in je voordeel. Dit betekent dat je vrij reist als je vanaf 08:55 of tot uiterlijk 16:05 incheckt. Let wel, het gaat echt precies om 5 minuten en geen seconde eerder of later. ;)

P.s. Ik heb de titel van je topic aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Bekijk origineel

8 reacties

Welkom op het forum mobby!

De marge van 5 minuten werkt altijd in je voordeel. Dit betekent dat je vrij reist als je vanaf 08:55 of tot uiterlijk 16:05 incheckt. Let wel, het gaat echt precies om 5 minuten en geen seconde eerder of later. ;)

P.s. Ik heb de titel van je topic aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Reputatie 7
Badge +4
Als blijkt dat je niet tegen daltarief reist, kun je desgewenst ook meteen weer uitchecken. Je loopt geen risico in die zin. Verstandig is natuurlijk wel om binnen de daluren in te checken.
Mijn trein vertrekt precies om 16:05. Mag ik dan nog met korting reizen, of niet?
Reputatie 7
Badge +4
Ja, mits u voor 16.05 incheckt. De tijd van inchecken bepaalt de prijs, niet de tijd van reizen. U mag uw reis in de spits afmaken. Als u echter uitcheckt en weer daarna weer incheckt tijdens de spits bij een andere vervoerder, dan betaalt u wel het normale reisbedrag. In dat geval reist u met een Dalvrijabonnement gratis want u heeft daar heeft u in de daluren recht op.

Als u na 15.35 en VOOR 16.05 incheckt dan mag u de reis tegen het voor u geldende daltarief afmaken.
Ok bedankt!

Maar er zit toch wel een marge op het nog met korting mogen starten van de reis? Ik meen me te kunnen herinneren dat een reis binnen een half uur na inchecken moet starten. Wat zou betekenen dat mijn trein niet later dan 16:35 uur mag vetrekken als ik om 16:05 uur ben ingecheckt.
Reputatie 6
Badge +2
De trein mag volgens dienstregeling niet later dan 16:34 uur vertrekken, want je kan in hele minuten uitgedrukt tot en met 16:04 uur inchecken.
Je mag dus tot 6:34 (of is het 6:35?) inchecken?
Inchecken tot en met 6 uur 34 minuten 59 seconden ... reizen met 40% korting.

Reageer