beantwoord

5 minuten regel

Toon eerste bericht

29 reacties

Na het lezen van berichten met soortgelijke forums ben ik erachter te komen dat uw dochter daadwerkelijk mag inchecken tot 6:35 uur. Volgens berichten van 2 jaar geleden is het dus al minstens 2 jaar van toepassing.
We weten het van http://locov.nl/actueel/publicaties/locov201193892besluit.aspx, van 5 jaar geleden.

''Checkt u 5 minuten voor of tijdens daluren in maar in de spitsuren uit? Dan reist u gewoon met 40% korting'' is als 5-minutenregel overigens nog veel minder dan de helft van het verhaal, het is waardeloos, je kan nauwelijks 5 minuten voor daluren inchecken maar in de spitsuren uit, dat is binnen 5 minuten of na meer dan 7 uur (wat niet eens mag); zie ook https://forum.ns.nl/abonnementen-2/houdt-de-marge-5-minuten-de-ns-business-card-dal-abonnement-2873/index1.html#post41869. bijdragevandennis 201608

U heeft het over de tekst die ik zelf ook heb gelezen dat je aan het einde van de spits tussen 8:55 en 9:00 uur, maar ook tussen 18:25 en 18:30 uur al mag inchecken. En dat iemand die in de daluren heeft ingecheckt ook in de spits mag reizen.

Ik heb het over iets wat ik alleen op forums heb gelezen en niet op de website van NS zelf.
Namelijk dat iemand aan het begin van de spits nog 5 minuten tijd heeft en dus bij een incheck tussen 6:30 en 6:35 en 16:00 - 16:06 alsnog met dalkorting kan reizen.

De spits begint dan niet om 6:30 en 16:00 zoals de website aangeeft, maar 5 minuten later om 6:35 en 16:05 uur.

Dat stond ook al in het gelinkte. Het is alleen maar een tip dat die site soms handig is.

Dan blijft de vraag of dit ook geldt met mensen met een andere abonnement. De vraag gaat over een scholier die met een kortings- abonnement reist en dus niet zakelijk reist met een NS-Businesskaart.
De '5 minuten coulance' geldt voor alle abonnementen en vervoerbewijzen. Denk daarbij ook aan bijvoorbeeld tickets van de Spoordeelwinkel.
De '5 minuten coulance' geldt voor alle abonnementen en vervoerbewijzen. Denk daarbij ook aan bijvoorbeeld tickets van de Spoordeelwinkel.
Oke fijn om te weten. Alleen moet de website van NS aangepast worden met deze vermelding erbij zodat iedereen weet dat die 5 minuten extra tijd heeft tot 6:34:59 en 16:04:59 uur en dat de spits eigenlijk 5 minuten later om 6:35 en 16:05 in gaat.
Ik zal dit intern bespreken.

Reageer