beantwoord

6 juni 2020 NS flex dalvoordeel aangevraagd voor 18 juni 2020

• 13 juni 2020
  • 9 reacties
  • 259 Bekeken

Op 6 juni 2020 kocht ik een NS flex dalvoordeelabonnement. Ik gaf als datum wanneer mijn dalvoordeelabonnement in moet gaan, 18 juni 2020 op.

Ik keek in mijn NS account bij bestellingen en daar staat niet de door mij bestelde abonnement.

Ik heb wel 5 euro betaald.

ref. nr R01_0206109130
Kenmerk 5122819478

Hoe zit dat NS? 

icon

Beste antwoord door Robert B 13 juni 2020, 19:55

Dit klopt, je abonnement zal per 18-6 zichtbaar zijn. Als je het op een bestaande kaart hebt besteld kan je het ook vanaf die datum ophalen bij een servicepunt (kaartautomaat, supermarkt e.d.)

Vind het ook vreemd dat dat niet eerder kan, maar zal wel te maken hebben met andere zaken zoals automatisch opladen stoppen, het saldo van je kaart verwijderen en de verwerking van huidige abonnementen tot de datum waarop je de overstap bevestigt bij een automaat. Die blijven namelijk nog geldig zolang je niets doet.

Bekijk origineel

9 reacties

Badge +3

Dit klopt, je abonnement zal per 18-6 zichtbaar zijn. Als je het op een bestaande kaart hebt besteld kan je het ook vanaf die datum ophalen bij een servicepunt (kaartautomaat, supermarkt e.d.)

Vind het ook vreemd dat dat niet eerder kan, maar zal wel te maken hebben met andere zaken zoals automatisch opladen stoppen, het saldo van je kaart verwijderen en de verwerking van huidige abonnementen tot de datum waarop je de overstap bevestigt bij een automaat. Die blijven namelijk nog geldig zolang je niets doet.

Reputatie 7
Badge +3

Het beste kun je telefonisch via Twitter Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice. Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity, wij hebben geen inzage in klantgegevens.

Het abonnement wordt inderdaad pas zichtbaar in je account vanaf de ingangsdatum. Om te controleren of de bestelling goed is gegaan, kan je contact opnemen met onze klantenservice

Beste Robert B,

Mijn vriendelijk dank voor je antwoord.

Dat het pas op 18 juni in gaat had ik zelf voor gekozen; rekenfoutje in datum van mij.

Maar je mag wel verwachten dat wanneer jij een bestelling plaatst en je hebt betaald, dat je in je NS account bij bestellingen terug kan vinden.

Bijvoorbeeld zo: Bestelling geplaatst op 6 juni 2020 tijdstip 11.18 u.

Bestelling is nog niet geactiveerd, klant krijgt rond die datum zijn activatie link.

Kijk dan weet je als consument zijnde waar je aan toe bent.

Nu ga je denken omdat het er niet bij staat en je helemaal niks bij bestellingen terug kunt vinden, dat je aanvraag door die Corona rotzooi door NS geweigerd geworden is.

Beste mevrouw Maxime NS moderator, u ook bedankt voor uw feedback, ik ga meteen uw raad opvolgen.

Groetjes en tot ziens

Badge +3

Als het goed is staat in de bevestigingsmail(s) een en ander over de verdere stappen (voor zover die nodig zijn). Denk daarbij aan bestelling ophalen e.d.

Dat kan inderdaad nog duidelijker, want komen meer vragen over.

Wellicht krijg je rond 18 juni nog een e-mail waarin staat dat het op te halen is? Binnen een uur daarna (vaak veel sneller) staat het ook goed in Mijn NS.

Als het goed is staat in de bevestigingsmail(s) een en ander over de verdere stappen (voor zover die nodig zijn). Denk daarbij aan bestelling ophalen e.d.

Dat kan inderdaad nog duidelijker, want komen meer vragen over.

Wellicht krijg je rond 18 juni nog een e-mail waarin staat dat het op te halen is? Binnen een uur daarna (vaak veel sneller) staat het ook goed in Mijn NS.

Kreeg wel bericht dat rond 18 juni 2020 er een bevestiging komt dat de activatie klaar staat.

Natuurlijk had ik af kunnen wachten, maar waar mij het om ging is dat je bij menu bestellingen niet ziet staan dat ik het besteld heb.

Vorig jaar toen ik voor de allereerste keer NS flex bestelde, stond het wel in mijn NS account menu bestellingen.

Nu dus niet.

Weet je, mijn ervaring is, je kan nog zovaak mails krijgen van bedrijven, waarin het een en ander medegedeeld word, maar het betekent niet automatisch dat het ook goed in de administratie verwerkt word.

Badge +3

Ik denk dat je vorig jaar Flex aangevraagd hebt met als ingangsdatum “per direct’, want toen kon je nog geen datum in de toekomst kiezen. Dan staat de bestelling natuurlijk meteen klaar.

Zo te lezen komt er dus nog een mail (18 juni), en staat de bestelling vanaf dan klaar.

Zelfde als een webwinkel aankoop eigenlijk. Bedankt voor uw bestelling! Zodra het uw kant op gaat krijgt u een Track&Trace nummer om het pakketje te volgen.

Ik denk dat je vorig jaar Flex aangevraagd hebt met als ingangsdatum “per direct’, want toen kon je nog geen datum in de toekomst kiezen. Dan staat de bestelling natuurlijk meteen klaar.

Zo te lezen komt er dus nog een mail (18 juni), en staat de bestelling vanaf dan klaar.

Zelfde als een webwinkel aankoop eigenlijk. Bedankt voor uw bestelling! Zodra het uw kant op gaat krijgt u een Track&Trace nummer om het pakketje te volgen.

Track & Trace Robert B

Lijkt mij eerder een link met activatie.

Als ik aan Track & Trace denk, denk ik aan Postnl, want daar krijg je een papiertje of kartonnetje met een code nummer erop.

Goed, toch vind ik het een rare bedoening allemaal.

Dank je voor je feedback. 

Badge +3

Uit nieuwsgierigheid @Klant66 hoe is het verlopen verder?

Reageer