beantwoord

60+ dagvoordeel keuzedagen

• 13 juni 2020
  • 4 reacties
  • 153 Bekeken

Als het goed is kan ik als 60 plusser in december nog een dalvoordeel en keuzedagen abonnement kopen. De overgebleven keuzedagen in 2021 zijn die dan nog telkens 2 maanden geldig of het hele jaar?

icon

Beste antwoord door Stijn NS 13 juni 2020, 14:29

Goedemiddag IWINORILOSE en welkom bij de NS Community!

Volgens het laatste nieuws wat wij hebben gekregen zouden Keuzedagen inderdaad nog bestelbaar moeten blijven voor de rest van 2020. Vanaf 2021 zullen alle Keuzedagen vervolgens een standaard geldigheid hebben van het gehele contractjaar, dus niet meer met telkens 2 maanden.

Deze informatie is inmiddels echter vrij oud en wat de exacte situatie gaat zijn is ook voor ons momenteel wat onduidelijk. Voor nu zou ik uitgaan van de informatie zoals hij op dit moment bekend is, maar houd onze website en andere communicatiekanalen wel in de gaten. We zullen sowieso ook een bericht sturen naar abonnementhouders wanneer er meer bekend is over de wijzigingen per 2021.

Bekijk origineel

4 reacties

Goedemiddag IWINORILOSE en welkom bij de NS Community!

Volgens het laatste nieuws wat wij hebben gekregen zouden Keuzedagen inderdaad nog bestelbaar moeten blijven voor de rest van 2020. Vanaf 2021 zullen alle Keuzedagen vervolgens een standaard geldigheid hebben van het gehele contractjaar, dus niet meer met telkens 2 maanden.

Deze informatie is inmiddels echter vrij oud en wat de exacte situatie gaat zijn is ook voor ons momenteel wat onduidelijk. Voor nu zou ik uitgaan van de informatie zoals hij op dit moment bekend is, maar houd onze website en andere communicatiekanalen wel in de gaten. We zullen sowieso ook een bericht sturen naar abonnementhouders wanneer er meer bekend is over de wijzigingen per 2021.

Hartelijk dank voor je snelle antwoord. Duidelijk.

Badge +3

Volgens mij blijven de keuzedagen gedurende het lopende contractjaar gewoon geldig zoals op het moment van bestellen.

Bestel je (of heb je dus bij verlenging vóór 2021) een daluren kortingsabonnement met keuzedagen dan zijn deze geldig zoals nu (zes tweemaandelijkse plus één jaarlijkse keuzedag).

De prijzen voor de abonnementen zijn dan natuurlijk ook nog zoals nu (€56 voor Dal Voordeel, €67 voor VDU en €23 per maand voor Altijd Voordeel).

Maar aan de andere kant, de geldigheid van keuzedagen in de middagspits vervalt in 2021, in ruil waarvoor ze het hele (contract)jaar geldig zouden worden, dus het zou ook goed kunnen dat keuzedagen die vanaf 1 januari verstrekt worden automatisch geldig zijn tot einde contractjaar, of (onwaarschijnlijk, maar zie onderstaande) zelfs heel 2021, ook al loopt je abonnement bijv. in juni af?

Wijzigingen in 2021

Keuzedagen zijn vanaf 2021 niet meer geldig in de middagspits en krijgen een geldigheid van 1 jaar i.p.v. 2 maanden.

Beetje onduidelijk dus inderdaad, afwachten maar.

Dank je voor de moeite.Het is inderdaad niet eenduidig en op meerdere manieren interpreteerbaar.Ik koop in iedere geval in december keuzedagen,net op tijd voor een jaarlijkse verlenging.Heb je op 1-1-2021 geen keuzedagen,dan kun je ze niet meer kopen.

Reageer