beantwoord

"Aanbieding loopt af" en "wordt niet in prijs verhoogd" is tegenstrijdig

• 1 December 2016
  • 9 reacties
  • 305 Bekeken

Reputatie 6
Badge +2
''Aanbieding loopt af'' en ''wordt niet in prijs verhoogd'' (zoals voor Dal Vrij 1e klas per 1 januari 2017) is tegenstrijdig of op zijn minst verwarrend. In een tekst zoals http://www.ns.nl/klantenservice/betalen/prijswijzigingen-2017.html zou je zoiets moeten zeggen als ''de normale prijs wordt niet verhoogd, maar de aanbieding loopt wel af'' of ''de normale prijs wordt niet verhoogd, maar over de vraag of de aanbieding wordt verlengd doen we nog geen mededelingen''. bijdragevandennis
icon

Beste antwoord door Minke NS 1 December 2016, 16:48

Bekijk origineel

9 reacties

Hoi Dennis, ik heb de site waar je naartoe linkt er even bij gepakt, maar ik begrijp niet goed wat je bedoelt. Ik vind alleen informatie (op deze pagina) over het Dal Vrij abonnement dat niet in prijs wordt verhoogd. Ik citeer:
Een van onze doelen is om reizigers te verleiden om te kiezen voor de rustigere daluren. Daarom worden de volgende abonnementen niet in prijs verhoogd:
Dal Voordeel
Altijd Voordeel
Dal Vrij
Kids Vrij
Weekend vrij

Voor mij is deze informatie duidelijk en niet verwarrend. Als dit niet is wat je bedoelt, kun je me dan wat meer info geven? Alvast bedankt.
Reputatie 6
Badge +2
https://www.ns.nl/producten/vrij-reizen/p/dal-vrij:

Voor een klein bedrag per maand reist u tijdelijk extra voordelig in de 1e klas. U betaalt dan niet € 172, maar € 129 per maand. Het aanbod geldt t/m 31 december 2016.
Ik heb wat meer informatie nodig Dennis.
Reputatie 6
Badge +2
De opmerking is nu helemaal compleet, geloof ik. Je hoeft niets meer te weten over NS-abo's om hem te begrijpen. bijdragevandennis
Dankjewel voor het aanvullen. Ik zie alleen niet waar je de verwarrende zin vandaan haalt waar je opmerking over gaat. Ik heb hier over:
''Aanbieding loopt af'' en ''wordt niet in prijs verhoogd'' (zoals voor Dal Vrij 1e klas per 1 januari 2017) is tegenstrijdig of op zijn minst verwarrend.
Reputatie 6
Badge +2
Er is geen op zichzelf verwarrende zin, de combinatie is verwarrend.
Ik kan me voorstellen dat je de combinatie verwarrend vindt, maar de informatie die op de sites vermeld staat klopt wel. Ik zie daarom op dit moment geen reden om een aanpassing aan te vragen voor de teksten op deze websites.
Dan is het dus correct dat DV 1e klas voor 129/mnd nu geen aanbieding meer is, maar gewoon de vaste prijs?
Dan is het dus correct dat DV 1e klas voor 129/mnd nu geen aanbieding meer is, maar gewoon de vaste prijs?

Nee, dat is (in ieder geval op dit moment) niet het geval. Volgens het document "volledig overzicht" onder het kopje "tarieven 2017," is de prijs van het Dal Vrij abonnement 1ste klas weer €172,00 per maand. Dit is echter een document dat geen informatie geeft over acties. Net als voor de Groepsretour is het voor het Dal Vrij abonnement 1ste klas nog niet bekend of er weer een actie zal zijn in 2017. Ik kan hier daarom nog geen uitspraken doen. Op dit moment staat op de website van Dal Vrij in ieder geval vermeld dat de huidige actie loopt t/m 31 december 2016. Daar moeten we op dit moment vanuit gaan.

Reageer