beantwoord

Aanbieding voor vaste klanten

Beste NS,

Ik zie dat u een dalabonnement aanbiedt tijdelijk voor €29,-. Waarom biedt u deze niet aan uw vaste klanten aan?
Ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet.

Hartelijke groet,
Padje
icon

Beste antwoord door Slidestops 17 april 2018, 09:02

Als je je abonnement opzegt en opnieuw aanvraagt moet er wel 2 maanden tussen zitten ;)

Overigens is voor abonnementhouders NS extra in het leven geroepen. Via dat kanaal kunt u maandelijks leuke aanbiedingen en zoals de naam al zegt extra's krijgen.
Bekijk origineel

21 reacties

Helaas zijn dit soort acties gericht aan mensen welke nog geen abonnement hebben van de NS, voor de vaste klanten zijn er weer andere acties.

Als vaste klant kun je er dus alleen gebruik van maken als je huidige abonnement eindigt en je deze opzegt en daarna gebruik maakt van de actie.

Dit zelfde wordt door bedrijven voor bv. de elektra, tv, internet e.d. ook gedaan, dit is pure marketing om nieuwe klanten te werven.
Reputatie 7
Als je je abonnement opzegt en opnieuw aanvraagt moet er wel 2 maanden tussen zitten ;)

Overigens is voor abonnementhouders NS extra in het leven geroepen. Via dat kanaal kunt u maandelijks leuke aanbiedingen en zoals de naam al zegt extra's krijgen.
Reputatie 7
Badge
voor abonnementhouders is NS extra in het leven geroepen. Via dat kanaal kunt u maandelijks leuke aanbiedingen en zoals de naam al zegt extra's krijgen.
Niks voor niks.. Je betaalt de extra's met verlies aan privacy 😞
Welkom op het NS Serviceforum, Padje :)

Zoals Slidestops al aangeeft is het alleen mogelijk om het Dal Voordeel abonnement voor deze prijs te bestellen als je 2 maanden geen NS-abonnement hebt gehad. Voor vaste klanten hebben we speciale acties die we je per mail sturen en ook kun je profiteren van de acties uit het blad Spoor. Heb je je trouwens al aangemeld voor NS Extra? Ook kun je momenteel profiteren van onze Treinpakkers acties 🙂
Leuk de verwijzingen naar andere acties, maar daar kunnen nieuwe klanten OOK gebruik van maken nadat ze met korting binnen komen. Het blijft dus de schijn hebben dat het de NS meer waard is om nieuwe klanten binnen te halen dan bestaande klanten te behouden/belonen.

Een marketingstrategie die veel gebruikt wordt, ook binnen telefonie en energiemarkt inderdaad, maar die ik nooit begrepen heb. Er zijn maar weinig bedrijven die het verschil onderkennen en bestaande klanten mee laten profiteren bij dergelijke acties. Jammer.
Badge +3
Van NS kan ik het nog wel begrijpen. Dat is de facto de monopolist in Nederland wanneer het gaat om treinabonnementen. Ben je eenmaal vaste klant, dan blijf je dat waarschijnlijk ook. Het beste voorbeeld daarvan is het feit dat er nog zo'n 900.000 mensen een Voordeelurenabonnenent oude stijl hebben. Dat wordt sinds 2011 niet meer verkocht.

Bij andere diensten kun je makkelijker van leverancier wisselen. Het is daarom om marketingtechnische redenen nogal vreemd dat er zoveel geld, tijd en moeite gestoken wordt in het binnenhalen van nieuwe klanten. Het is waarschijnlijk veel goedkoper om de bestaande klanten steeds een aantrekkelijk aanbod te doen zodat ze klant blijven.
Ik zie dat u een dalabonnement aanbiedt tijdelijk voor €29,-.
Waarom biedt u deze niet aan uw vaste klanten aan?

Bestel voor 27 mei 2018 je Dal Voordeel abonnement en betaal het eerste jaar
slechts € 29 in plaats van € 50. www.ns.nl/abonnementen/dal-voordeel.html

2 dingen die je zou kunnen doen wanneer je Dal Voordeel abonnement binnenkort afloopt,
en je wilt profiteren van actiekorting (€21) op een nieuw jaarabonnement (€50)
- Bel met NS Klantenservice en vraag (uit coulance) om een korting van €21;
- Of regel een nieuw jaarabonnement voor €29 (inclusief gratis OV-Chipkaart á €7,50 en
zeg vervolgens bij NS Klantenservice je abonnement per vervaldatum op én regel
op tijd (binnen 2 weken) dat je via een kaartautomaat je abonnement deactiveert.
www.ns.nl/klantenservice/opzeggen-of-annuleren/abonnement-opzeggen.html

Optie 2 is in ieder geval gelukt voor de tweelingbroer van mijn zwager 😉
Reputatie 7
Badge +3
Of bel om je abonnement op te zeggen met de reden dat je er te weinig te weinig gebruik van maakt en het daarom te duur is. Mogelijk krijg je dan korting wanneer je wel verlengt. NS wil je namelijk wel als klant houden.
Of bel om je abonnement op te zeggen met de reden dat je er te weinig te weinig gebruik van maakt en het daarom te duur is. Mogelijk krijg je dan korting wanneer je wel verlengt. NS wil je namelijk wel als klant houden.
Handige tip, ook als je gebruik maakt van een ander NS abonnement!
En als de eerste medewerker het niet wilt begrijpen, kun je altijd nog een keertje bellen 😉
dank jullie wel allen voor jullie reactie. ik laat het maar eens even bezinken.
Reputatie 7
Badge +3
@iMark
Gezien het feit dat er geen reizigersgroei meer is zal NS toch wat moeten verzinnen om vooral ook nieuwe klanten binnen te halen.
Tamzin, waar haal jij de cijfers vandaan omtrent reizigersgroei ? Ik kan nml alleen maar oude resultaten vinden waarin groei te zien is.
Van NS kan ik het nog wel begrijpen. Dat is de facto de monopolist in Nederland .....

Bij andere diensten kun je makkelijker van leverancier wisselen. Het is daarom om marketingtechnische redenen nogal vreemd dat er zoveel geld, tijd en moeite gestoken wordt in het binnenhalen van nieuwe klanten. ......

Nou zijn er toch echt wel alternatieven voor de trein, je zou ook kunnen kiezen voor een fiets, brommer, motor, auto, bus, ...

Dat zijn nu de concurrenten van de NS die weliswaar niet op het spoor actief zijn maar echt wel concurrent zijn. En dat ook nog op de huidige trajecten van de NS ....
Badge +3
Zo is het mij de afgelopen twee jaar vergaan. Als ik mét de korting besloot om toch te blijven was dat geen probleem.

Dat doe ik met energieleveranciers ook natuurlijk elk jaar, maar dat resulteert eigenlijk altijd toch in een overstap, want tegen € 240,- korting bij een jaarcontract (in feite 3 maanden gratis gas en stroom) kan de huidige leverancier nooit op! :P

@Michiel. #7 (jouw optie 2): Laat NS het zomaar toe dat iemand twee Dal Voordeel abonnementen heeft (ook al staan die op verschillende chipkaarten), of moet je dan zeggen dat het je tweelingbroer is met toevallig dezelfde voorletters :?
Reputatie 7
Badge +3
Vorig jaar werd er tijdens deze aanbieding ook gezegd dat er officieel minimaal 2 maanden moet zitten tussen opzeggen en hetzelfde abonnement opnieuw met korting nemen. Dat bleek echter nergens zwart op wit te staan. En in de praktijk ook niet zo te werken.
Is dat inmiddels veranderd? Ik kan het zo gauw nog steeds niet vinden.
Reputatie 7
Badge +4
Dat is zo als je je abonnement opzegt, en binnen twee maanden na de einddatum er weer een zelfde nieuw abonnement op plaatst met korting. Dat kan niet. Het is echter een redelijk dode letter, want in de praktijk bieden de hierboven genoemde opties voldoende mogelijkheden om het te omzeilen.

Wat veel mensen niet weten, is ook dat je meerdere Dalvoordeelabonnementen mag hebben. Dat kan legaal en volledig zonder een Jozef Luns-achtige smoes over zijn broer, hoor Robert 😉 Met name voor senioren met keuzedagen interessant, al zijn er maar weinig die er gebruik van maken. Een beetje creatief opereren en je abonnement kost veelal 29 euro. Je hebt dan echter geen optie om maandelijks op te zeggen na een jaar. Voor de van tijd tot tijd reiziger is dat mogelijk een nadeel.
Met name voor senioren met keuzedagen interessant

Ik ben benieuwd naar het officiële antwoord van de NS:

Kan een 60-plusser naast zijn huidige Dal Voordeel abonnement een extra abonnement
met 7 Keuzedagen (á €24,50) afsluiten tegen het speciale actietarief á €29 (i.p.v. €50).
M.a.w.:Heb je dan voor in totaal €53,50 7 reisdagen tot je beschikking, ofwel €7,65 per dag?

Of ben je eigenlijk volgens onderstaande NS Actievoorwaarde 'in overtreding'?

https://www.ns.nl/abonnementen/dal-voordeel.html

Reputatie 7
Badge
... Je hebt dan echter geen optie om maandelijks op te zeggen na een jaar. waarom niet? Zie ik iets over t hoofd? Leek me juist handig. Het VDU omzetten in papieren keuze dagen, en de nieuwe telkens afsluiten voor een jaar, met tussenpauze.
... Je hebt dan echter geen optie om maandelijks op te zeggen na een jaar. waarom niet? Zie ik iets over t hoofd? Leek me juist handig. Het VDU omzetten in papieren keuze dagen, en de nieuwe telkens afsluiten voor een jaar, met tussenpauze.
Ik denk dat Thom misschien wilde zeggen:
"Je hebt dan echter geen optie om maandelijks op te zeggen tijdens een jaar."
Feitelijk is het bedrag á €53,50 dan een soort afkoopbedrag voor 7 vrije keuzedagen.
Niet vergeten om op tijd dit nieuwe abonnement weer op te zeggen!
Reputatie 7
Badge
Niet vergeten om op tijd dit nieuwe abonnement weer op te zeggen!
Thx. Opzeggingen staan bij ons op de verjaardagskalender in de wc 🆒
Reputatie 7
Badge +4
Als je met Klantenservice afspreekt dat je je abonnement met korting verlengt, dan is het wel voor een jaar. Niet onredelijk, lijkt me. Het stond er inderdaad niet duidelijk dat ik daar aan refereerde.

Reageer