beantwoord

Aangepast weekend vrij abbonement?

• 24 december 2019
  • 8 reacties
  • 201 Bekeken

Hallo iedereen.

Ik ziet met een vervelend probleem. 

Ik heb een weekend vrij abbonement moeten afsluiten samen met mijn dochter om haar vanaf vlissingen naar Roosendaal terug te brengen op zondag. Ik heb trouwens geen mogelijkheden om een auto te kopen. 

Daar komt me ex haar ophalen. 

Nu wilt me ex haar niet meer komen ophalen en zou ik haar naar huis moeten brengen.

Nu wil ik voorstellen dat ik onze dochter zowel op vrijdag als op zondag op Roosendaal kom halen/brengen.

Nu is de ellende alleen dat dit abbonement pas om 18.30 in gaat en me trein hier in Vlissingen om 18.21 gaat.  Neem ik half uur later word het meteen weer zo laat. Onze dochter is 9 btw.

En voor 10 minuten in en uit checken bij volgende station is haast niet te doen.

Ik vroeg me dus af zonder te veel extra grote kosten te moeten maken of er een manier is om toch hiervan gebruik te kunnen maken of dat er een persoonlijke aanpassing mogelijk is qua tijd dat het ingaat.

Graag jullie adviezen. Ik betaal nu zo 400 euro per jaar hiervoor.

icon

Beste antwoord door Maxime NS 24 december 2019, 18:56

Hallo ManuelMeier, welkom op de NS Community. 

Bedankt voor het meedenken Thom en MoDe! Als je steeds met je dochter meereist dan kan zij inderdaad het beste dat doen met een Kids Vrij abonnement en jij met een Weekend Vrij abonnement. Betreft te vertrektijden kan ik alleen helaas niet helpen. Er is geen manier om op 18:21 uur al met een Weekend Vrij abonnement te reizen. Een half uur eerder vertrekken, bij Middelburg uitstappen een half uur wachten en dan om 18:29 uur daar verder is een optie, maar ik snap dat dat nadelen heeft. Het kost extra tijd en je betaalt voor jezelf dan nog vol tarief voor Vlissingen - Middelburg.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Als uw kind negen jaar is zijn er twee opties. Ze kan een dag zelfstandig reizen met een Railrunner voor €2,50 of gratis met een volwassene meereizen met Kidsvrij. Kidsvrij is een abonnement waarmee uw kind gratis reist totdat ze twaalf is. De enige kosten zijn een ov-chipkaart voor € 7,50. Dat is het totale bedrag tot ze twaalf wordt.

De Railtunner komt op vijf euro per weekend, Negen jaar is wat jong voor zelfstandig reizen en Vlissingen-Roosendaal is rechtstreeks, maar ik kan die inschatting  voor u niet maken. Met gratis Kidsvrij mag ze met iedereen meereizen.

Een Weekendvrijabonnement kost voor u rond de dertig euro per maand, afhankelijk of u er dalvoordeel bij neemt of niet. U reist het hele weekend vrij bij inchecken na 18.25. Eerder kan niet, maar die paar minuten leveren flink voordeel op. Als u Weekendvrij heeft mag uw kind dus met Kidsvrij gratis mee. Ze mag overigens met iedere volwassene meereizen, ook met uw ex.

De site voor het bestellen van abonnementen ligt er even uit. Tegenwoordig kunt u abonnementen ook tussentijds opzeggen, als u ze een maand heeft.

Er is geen truc om voor 18.25 met korting in te checken. Na 18.25 inchecken bespaart veel geld. Uw kind reist met een Railrunner wel de hele dag voor €2,50.

Reputatie 7
Badge +3

Aanvulling op @Thom 

Ik begrijp uit uw verhaal dat u voor zowel uzelf als uw dochter weekendvrij heeft aangeschaft. Wanneer u deze nog niet op de kaart van uw dochter heeft gezet bij een automaat, raad ik u aan om contact op te nemen met NS klantenservice. Dit kan telefonisch, via Facebook, Twitter of chat. Vraag of weekend vrij van uw dochter omgezet kan worden naar kidsvrij.

Hallo ManuelMeier, welkom op de NS Community. 

Bedankt voor het meedenken Thom en MoDe! Als je steeds met je dochter meereist dan kan zij inderdaad het beste dat doen met een Kids Vrij abonnement en jij met een Weekend Vrij abonnement. Betreft te vertrektijden kan ik alleen helaas niet helpen. Er is geen manier om op 18:21 uur al met een Weekend Vrij abonnement te reizen. Een half uur eerder vertrekken, bij Middelburg uitstappen een half uur wachten en dan om 18:29 uur daar verder is een optie, maar ik snap dat dat nadelen heeft. Het kost extra tijd en je betaalt voor jezelf dan nog vol tarief voor Vlissingen - Middelburg.

Hallo.

Ik heb idd een weekend vrij voor mezelf en kidsvrij voor me dochter. 

Ik vind 18.30 alleen zo aparte tijd dat het ingaat. Je zou denken 18.00.

Tsja alleen reizen is geen optie idd. En zou zeker niet weten of iemand elk om de weekend precies om die tijd of eerder helemaal naar hier reist. Zou wel heel toevallig zijn. En moet natuurlijk betrouwbaar zijn.😉

Dan moet ik maar iets anders gaan bedenken.

Bedankt voor het meedenken.

Reputatie 4

Misschien dit optie als snel bent en als met hc overlegt even 2 tellen extra te wachten.

Kaartje vlissing - Middelburg kopen en daar in checken met je Weekendvrij want dan is 18:29.

En als geen tijd is voor inchecken dan mag je ook zo reizen meende ik.

Want  je had een kaartje tot 18:29 en kan geen boete krijgen als vergeet in te checken met weekend vrij als goed is.

“Abonnementhouders met een vrij reizenabonnement van NS krijgen geen boete
als zij vergeten zijn om in te checken op een volledig afgekochte dag. We kunnen
daar kort over zijn: dat gebeurt niet”, dat zegt Ron Schneider, hoofd
Consumentenmarkt van NS in reactie op de verwarring die lijkt te ontstaan over
de vraag of NS vaste klanten boetes geeft.

Reputatie 7
Badge +4

Vrijdag is geen volledig afgekochte dag bij Weekendvrij. 

Reputatie 7
Badge +3

Hallo.

Ik heb idd een weekend vrij voor mezelf en kidsvrij voor me dochter. 

Ik vind 18.30 alleen zo aparte tijd dat het ingaat. Je zou denken 18.00.

Op werkdagen is de spits van 16 uur tot 18.30 uur. Vrijdag is een werkdag. Ook dalvoordeel is niet geldig tussen 16 en 18.30 uur.

Een half uur eerder vertrekken, bij Middelburg uitstappen een half uur wachten en dan om 18:29 uur daar verder is een optie, maar ik snap dat dat nadelen heeft. Het kost extra tijd en je betaalt voor jezelf dan nog vol tarief voor Vlissingen - Middelburg.

@Maxime NS,

Dan betaalt @ManuelMeier toch nog het volle tarief tot Roosendaal als hij van Vlissingen tot Middelburg met z'n chipkaart reist? Of geldt van-rit-naar-reis niet meer?

@ManuelMeier,

Is het op vrijdag om 18u30 heel druk in Middelburg of Arnemuiden? Want anders zou ik zoals @Karel offeringa voorstelt met een e-ticket tot Middelburg of Arnemuiden reizen en daar op het perron inchecken. 

In Middelburg vind je de incheckpaal bij de uitgang naar de parking (ongeveer ter hoogte van de gekleurde stip). In Arnemuiden staan er twee incheckpalen aan weerszijden van het stationsgebouw (gekleurde pijltjes). 

Als je in Vlissingen strategisch gaat zitten, kan je misschien inchecken voor de deuren terug sluiten. 

Reageer