beantwoord

Aanpassen rekeningnummer

• 13 oktober 2017
  • 8 reacties
  • 225 Bekeken

Zojuist via 'Mijn NS' geprobeerd om het rekeningnummer te wijzigen wat gebruikt wordt om het abonnementsgeld te incasseren. Dat wil ik doen vanaf mijn Duitse rekeningnummer, wat geen optie is, want geen iDEAL. Hoe kan ik alsnog zorgen dat het juiste rekeningnummer gebruikt gaat worden voor incasso opdrachten? EU260/2012 art. 9 verplicht u om mijn Duitse rekeningnummer te accepteren, mocht dat voor discussie zorgen.

Kusjes,
Henk.
icon

Beste antwoord door Arnold NS 13 oktober 2017, 11:49

Haha, artikeltje er ook meteen maar bij 😉. Er is voor iDeal gekozen omdat op deze manier het rekeningnummer meteen geverifieerd kan worden. Mocht je het graag anders zien, dan is het handig om dit via de klantenservice te laten doen. Je bent bekend met de kanalen neem ik aan, maar hier nog even voor de meelezers: contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst per telefoon (030 751 51 55), chat, Twitter (NS_online) of Facebook.
Bekijk origineel

8 reacties

Haha, artikeltje er ook meteen maar bij 😉. Er is voor iDeal gekozen omdat op deze manier het rekeningnummer meteen geverifieerd kan worden. Mocht je het graag anders zien, dan is het handig om dit via de klantenservice te laten doen. Je bent bekend met de kanalen neem ik aan, maar hier nog even voor de meelezers: contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst per telefoon (030 751 51 55), chat, Twitter (NS_online) of Facebook.
Jup, blijkt nog wel eens nodig om dat meteen maar even aan te halen 😉 Zal ff kleppen met ze, komt goed, thanks Arnold.
Nou, Emma heeft het gewoon met hooguit een minuutje werk voor me geregeld. Top 🙂
Reputatie 7
Wat fijn om te lezen Henk, weer een productieve vrijdag begrijp ik!
Dagje thuiswerken he, dat is altijd productief 😉 😉 😉
Badge +3
Kan je in Mijn NS niet gewoon elk IBAN nummer invullen, of moet er dan weer zo nodig € 0,01 via iDeal betaald worden?

En betekent het overmaken van die eurocent dan ook meteen dat je een incassomachtiging geeft (de old school 'groene kaart'), en krijg je een melding van je bank dat NS mag incasseren (omdat je daar ergens een vinkje aangezet hebt of akkoord gegaan bent met hun voorwaarden)?
Dat moet via iDEAL, *sigh*. En nee, het doen van een iDEAL-betaling is iets anders dan het afgeven van een SEPA-machtiging. Men gokt het er gewoon op.

Badge +3
Helder.. was al nieuwsgierig naar die machtiging maar er zal wel ergens staan "door akkoord te gaan machtigt u NS om..." 😛

Reageer