beantwoord

Aanschaf niet gelukt

• 24 september 2015
  • 3 reacties
  • 128 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Omdat mijn fiets enkele dagen bij de fietsenmaker is ondergebracht had ik gedacht enkele dagen met een OV-fiets naar het station te gaan. Dus in de trein een OV-fietsabo gemaakt en direct met iDeal betaald. Eenmaal op het station naar de stalling gegaan waar men kon bevestigen dat het product inderdaad op mijn OV-chipkaart staat. Echter weigert het systeem mijn OV-fiets in te checken. Waarna ik geen fiets meekreeg en een halfuur kon gaan lopen. Thuis geprobeerd op 'deur-tot-deur' in te loggen, wat ook niet lukt. En een wachtwoordherstelpoging levert ook geen resultaat op. Wat gebeurt hier? Waarom heb ik geen track-and-trace? Hoe kan ik mijn geld terugkrijgen als mijn huidige fiets sneller is hersteld dan ik gebruik heb kunnen maken van de diensten?
icon

Beste antwoord door Brian NS 24 september 2015, 11:28

Beste AdriB,

Welkom op het NS serviceforum. Het klopt dat je niet direct een OV-fiets kunt huren, dat is namelijk pas de volgende dag mogelijk. Dat kan je ook lezen in de bevestigingsmail die naar je verstuurd is, het volgende wordt daar aangegeven:

U hebt uw OV-fietsabonnement gekoppeld aan uw OV-chipkaart. Dat betekent dat u morgen al gebruik kunt maken van OV-fiets op ruim 225 huurlocaties(we maken een voorbehoud voor technische storingen). U hoeft uw abonnement dus niet te laden bij de NS-kaartautomaat.

Als je vandaag weer probeert om een fiets te huren zou dat gewoon mogelijk moeten zijn. Heb je dat al geprobeerd?
Bekijk origineel

3 reacties

Beste AdriB,

Welkom op het NS serviceforum. Het klopt dat je niet direct een OV-fiets kunt huren, dat is namelijk pas de volgende dag mogelijk. Dat kan je ook lezen in de bevestigingsmail die naar je verstuurd is, het volgende wordt daar aangegeven:

U hebt uw OV-fietsabonnement gekoppeld aan uw OV-chipkaart. Dat betekent dat u morgen al gebruik kunt maken van OV-fiets op ruim 225 huurlocaties(we maken een voorbehoud voor technische storingen). U hoeft uw abonnement dus niet te laden bij de NS-kaartautomaat.

Als je vandaag weer probeert om een fiets te huren zou dat gewoon mogelijk moeten zijn. Heb je dat al geprobeerd?
Hallo Brian,

vandaag ben ik er in geslaagd een OV-fiets te huren. Dus dat werkt.
Ik kan echter met geen mogelijkheid een mailtje van ov-fiets.nl terugvinden met de door jou geciteerde tekst. Anders had ik natuurlijk wel een dag gewacht. De enige relevante mail is een koopbevestiging van nsonline@ns.nl. Dus mijn account is bereikbaar en juist bekend bij ns.nl .
Verder zie ik dat ook niet kan inloggen op mijndeurtotdeur.nl : er komt geen mail met tijdelijk wachtwoord terug. Niet in de inbox, noch in de spambox.
Ik stuur je wel een pm met het emailadres dat ik gebruik.
Is het inloggen in je Deur-tot-Deur account inmiddels gelukt, Adri? Mocht je nog steeds problemen ondervinden, dan kun je ook contact opnemen met de OV-fiets afdeling. Zij zijn te bereiken op: 030-751 51 55, eerst optie 2 abonnementen en dan vervolgens optie 3 OV-fiets.

Reageer