beantwoord

Aanschaffen Kids Vrij

• 19 maart 2015
  • 8 reacties
  • 409 Bekeken

Klopt het dat vanaf 1 april Kids Vrij gratis is? Hoe zit het dan met de OV-chipkaart? Die moet nog wel op naam worden aangeschaft?
icon

Beste antwoord door Hendrik 19 maart 2015, 20:23

Het wordt inderdaad gratis, maar verder verandert er op zich niets. Dus inderdaad nog steeds op een eigen ov-chipkaart.
Bekijk origineel

8 reacties

Badge
Het wordt inderdaad gratis, maar verder verandert er op zich niets. Dus inderdaad nog steeds op een eigen ov-chipkaart.
Badge
Beste angeliekie, welkom op het forum! Wat Hendrik zegt klopt helemaal. Het Kids Vrij abonnement dient dan nog steeds aangevraagd te worden op een persoonlijke OV-chipkaart.

Ik heb je topic verplaatst naar Abonnementen en de titel een beetje aangepast, zodat deze beter te vinden is. 🙂
Beste angeliekie, welkom op het forum! Wat Hendrik zegt klopt helemaal. Het Kids Vrij abonnement dient dan nog steeds aangevraagd te worden op een persoonlijke OV-chipkaart.

Ik heb je topic verplaatst naar Abonnementen en de titel een beetje aangepast, zodat deze beter te vinden is. :)

Charon, Klopt het dat je voor kinderen een eingen OV-Chipkaart moet aanschaffen a € 7,50. Ik lees hier van Thom dat het gratis zou moeten zijn.

https://forum.ns.nl/abonnementen-2/aanvraag-kidsvrij-de-nieuwe-situatie-moet-duidelijker-11373/index1.html#post72109

Ik heb je topic verplaatst naar Abonnementen en de titel een beetje aangepast, zodat deze beter te vinden is. :)

Charon, Klopt het dat je voor kinderen een eingen OV-Chipkaart moet aanschaffen a € 7,50. Ik lees hier van Thom dat het gratis zou moeten zijn.

https://forum.ns.nl/abonnementen-2/aanvraag-kidsvrij-de-nieuwe-situatie-moet-duidelijker-11373/index1.html#post72109

Hallo mulder. Bij het aanschaffen van het Kids Vrij abonnement is de Ov-chipkaart niet gratis.
Beste Mulder,

Ik heb het zelf niet getest maar als ik de post van Thom lees dan is de OV-chipkaart wel gratis te bestellen als je zijn stappen plan volgt. Echter dat werkt alleen als er op de hoofdkaart een ander NS-abonnement staat (als ik de post van Thom goed begrijp).
Afgelopen woensdag probeerde ik een Kids Vrij aan te schaffen voor mijn neefje die sinds kort 4 is.
Woensdag was de nieuwe persoonlijke OV-chipkaart nog gratis. Helaas ben ik niet de ouder/voogd, dus kon niet verder in het bestelproces.
Vandaag bij mijn zus thuis geprobeerd. Vanochtend storing, en nu vanmiddag blijkt de kaart opeens wel 7,50 te kosten.
Ik voel me aardig bekocht op die manier. Vooral omdat ik het aanschaffen heb uitgesteld tot 1 april, omdat dan de kaart ook gratis was. Heeft me vandaag wel 2,50 gekost voor een Railrunner, terwijl nu blijkt dat ik die persoonlijke kaart eerder had kunnen kopen, en gezorgd dat vandaag de Kids Vrij al op zijn kaart stond.
NS heeft de boel geloof ik - wie immer - weer eens niet op orde.
Woe 1 april 2x OV-chipkaart aangevraagd voor beide kinderen, uit allerlei onduidelijke informatie maak ik uiteindelijk op dat je daarop je "NS Kidsvrij abonnement" moet plaatsen voor 0,01 euro. Drie dagen later (netjes!) de OVkaart al binnen gekregen, maar daarna het abonnement er op plaatsen: ho maar! Krijg de melding: "Uw aanvraag kan helaas niet verwerkt worden. Het door u opgegeven hoofdabonnement kunnen we niet terugvinden in onze administratie, of het hoofdabonnement is niet meer geldig. Neem voor eventuele vragen contact op met NS Klantenservice." Deze melding krijg ik inmiddels >24 uur lang. Net bij de kaartautomaat geweest, kijken of ik daar verder wijs werd, maar er stond geen 'bestelling' of wat dan ook klaar (overigens: bestellingen plaats ik bij de bakker, maar dit terzijde)
Klantenservice is uiteraard op zondag dicht, maar stel je deze vraag aan die "Eva" met knip/plak teksten uit de bovengenoemde foutmelding dan snapt ze dat niet eens. Kortom de NS-antwoorden worden door eigen "NS-medewerkster" niet eens gesnapt...!!
K-systeem, dat hele OVkaartsysteem. (Trof bij de kaartautomaat een echtpaar die ook stond te worstelen, maar dan voor een gewoon enkeletje naar Amsterdam.) Ik stap di a.s. gewoon maar met kids in de trein, als de conducteur zegt dat de kinderen illegaal reizen, krijgt hij een hele, hele boze klant tegenover zich..... Moet NS de boel zelf maar op orde hebben...!
Badge +3
Als u Kids Vrij via de knop Vraag aan op deze pagina bestelt, moet u in de eerste stap het vakje niet aanvinken. U bestelt Kids Vrij immers als los abonnement en niet als bijabonnement bij een ander abonnement.

Eva is een computer, geen echt persoon, en dientengevolge niet geschikt voor andere vragen dan die waarop de antwoorden ook al op de website staan.

Reageer