beantwoord

abbonement

• 19 november 2019
  • 9 reacties
  • 126 Bekeken

Hallo, ik heb het abonnement daluur voordeel, ik zou dan korting krijgen buiten de spits en in de weekenden. Ik heb elke keer buiten de spits gereisd. Ik heb nu voor de hele maand elke reis het volledige bedrag betaald. Hoe zit dit?

icon

Beste antwoord door MoDe 19 november 2019, 19:04

Heb je bij reizen met de trein wel in de daluren ingecheckt? De tijd waarop je incheckt telt voor of je met dalvoordeel reist of tegen spitstarief. Als je om 8.54 uur incheckt voor een trein die om 9.02 uur vertrekt, betaal je spitstarief.

Bekijk origineel

9 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Omdat je het hebt over ‘een hele maand’ vermoed ik dat je een NS Flex abonnement hebt.

Gaat het dan wel om treinreizen? Een NS abonnement is niet geldig in bus/tram/metro, dus daarvoor betaal je het volle tarief.

Reputatie 7
Badge +3

Heb je bij reizen met de trein wel in de daluren ingecheckt? De tijd waarop je incheckt telt voor of je met dalvoordeel reist of tegen spitstarief. Als je om 8.54 uur incheckt voor een trein die om 9.02 uur vertrekt, betaal je spitstarief.

Reputatie 6
Badge

Heb je de bestelling wel opgehaald bij de kaartautomaat?

Zo ja, dan zou ik contact opnemen met de klantenservice via chat of telefoon. Er gaat duidelijk iets mis.

Welkom bij de NS Community!

Omdat je het hebt over ‘een hele maand’ vermoed ik dat je een NS Flex abonnement hebt.

Gaat het dan wel om treinreizen? Een NS abonnement is niet geldig in bus/tram/metro, dus daarvoor betaal je het volle tarief.

Ja, het gaat dan echt om treinreizen!

Heb je de bestelling wel opgehaald bij de? kaartautomaat?

Ja heb ik gelijk die dag gedaan

Ja, ik moet elke dag als ik net de trein reis later dan 9 uur en stap de trein voor half 4 weer in!

Hallo Carinmollema, welkom op de NS Community. 

Ik ben benieuwd naar je antwoord op de vragen van Robert B en MoDe. Als het om een bestelling op een bestaande OV-chipkaart gaat, dan komt het soms voor dat het voor gebruik niet eerst is geactiveerd. Dat heb je wel gedaan? 

Edit: Ik zie dat je dat hebt gedaan. Dan zou ik inderdaad het na laten kijken door onze klantenservice.

Badge +3

Weet je toevallig wat een paaltje of poortje zegt bij het in/uitchecken?

Dat zou moeten zijn ‘Reizen op Rekening NS’ en verder niets over saldo e.d.

Als je naar je startpagina van Mijn NS gaat dan wordt je abonnement weergegeven. Daar zou dan in ieder geval iets met Dal Voordeel moeten staan, en niet ‘zonder abonnement’.

Incehcken met korting op werkdagen kan vanaf 8:55 tot 16:04.

Weet je toevallig wat een paaltje of poortje zegt bij het in/uitchecken?

Dat zou moeten zijn ‘Reizen op Rekening NS’ en verder niets over saldo e.d.

Als je naar je startpagina van Mijn NS gaat dan wordt je abonnement weergegeven. Daar zou dan in ieder geval iets met Dal Voordeel moeten staan, en niet ‘zonder abonnement’.

Incehcken met korting op werkdagen kan vanaf 8:55 tot 16:04.

Ja klopt, hij geeft dat dan ook aan en op mijn ns app staat ook dat ik een abbonement heb

Reageer