beantwoord

Abbonement

• 19 mei 2020
  • 11 reacties
  • 333 Bekeken

Reputatie 1

Wanneer mogen ouderen weer op de trein zonder dat we erop aangekeken worden?

Je mag als oudere wel de NS sponsoren met je abonnement maar eigenlijk hebben ze liever dat je het niet gebruikt.

Laat staan dat je net voor de spits mag instappen.

We moeten weer terug naar het oude normaal.

Liever geen antwoorden van Momo , Mode of Loes!

icon

Beste antwoord door JimiHx 19 mei 2020, 10:26

Hoi @Draak 52 

Ik zou me niets aantrekken van wat anderen vinden. U moet alleen de goede keuze maken.

1) Moet ik echt erop uit.
2) Moet ik met de trein reizen? Is er geen alternatief (auto, fiets etc.).
3) Wat is mijn leeftijd en mijn gezondheidstoestand, omdat de kans op een corona infectie in de trein aanwezig is. Stel dat ik op een IC terechtkom, wat zijn mijn kansen: https://www.stichting-nice.nl/

Als u 1) en 2) met ja beantwoordt en u vindt het risico van 3) aanvaardbaar dan pakt u de trein. In alle andere gevallen zou ik rustig thuisblijven.

Uw abonnementskosten lopen inderdaad door en dat is jammer. Maar als het maandelijkse bedrag niet al te hoog is, dan zou ik deze corona tijden even uitzingen. Binnen 1,5 jaar kunt u zeker weer gaan genieten van uw abonnement.

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7

Het is niet verboden om nu in de trein te zitten. Het is alleen niet verstandig. Er zijn weinig noodzakelijke reizen die door ouderen (pensioen gerechtigde) worden gemaakt.

Verder kan niemand hier in de glazen bol kijken, maar de maatregelen worden nu langzaam afgebouwd door de regering. Maar een datum exact, weet niemand.

Een abonnement kan overigens altijd stop worden gezet 

Beste Draak52,

Ik neem even aan dat u 67 jaar of 68 jaar oud bent en nog redelijk vitaal??

Dat NS stelt dat u de trein liever niet gebruikt geldt niet alleen voor ouderen maar eigenlijk voor alle passagiers. Ik heb gisteren voor het werk in een trein gezeten en de conducteur die natuurlijk niet langskwam riep wel bij elk station om dat de trein, alleen voor noodzakelijke reizen was en dat alleen de mensen die voor noodzakelijke reizen de trein namen, eventueel mochten overstappen. Gelukkig stapte deze conducteur in Utrecht uit en kreeg ik daarna een veel meegaandere conducteur die alleen het strikt noodzakelijke doorgaf. 

Ik zou zeker tot 1 juni niet schromen om de trein te nemen. Ik ken uw financiële positie niet maar misschien zou u in overweging kunnen nemen om eerste klas te reizen? Daar is het momenteel zeer rustig. Vanaf 1 juni zal het wel weer drukker in de trein worden. Scholen gaan weer open, personeel keert gedeeltelijk terug naar kantoor enz.enz. Of u dan nog relaxed in de trein zit moet u zelf bepalen.

Kleine anekdote: Ik zat gisteren in een coupe met een reiziger, die een rolmaat mee had en de ruimte tussen haar stoel en andere stoelen ging opmeten. Ze kwam tot de conclusie dat die nergens 1,5 meter was. Tsja dat is ook de reden waarom de mondkapjes worden ingevoerd.  

Tot slot: Ik zou mij niet zo druk maken over reacties van anderen op dit forum. Er zijn er een aantal die besloten hebben om absoluut niet te reizen met het OV en bij elk topic daarover reageren ze ook zodanig.

Reputatie 7
Badge +3

Beste @Draak 52 U wilt niet dat ik reageer, omdat ik niet het gewenste antwoord heb gegeven in alle topics waarin u hetzelfde onderwerp heeft neergezet. Ik weet ook niet welk antwoord u wilt hebben.

Het is niet verboden om te reizen ook niet in de spits en het is niet verboden om een abonnement op te zeggen.

Wel leven we in een inclusie maatschappij, waarbij we niemand willen uitsluiten. U wordt (als oudere) niet uitgesloten om te doen en laten wat u wilt. U sluit wel 3  vaste community leden uit.

Reputatie 2

Hoi @Draak 52 

Ik zou me niets aantrekken van wat anderen vinden. U moet alleen de goede keuze maken.

1) Moet ik echt erop uit.
2) Moet ik met de trein reizen? Is er geen alternatief (auto, fiets etc.).
3) Wat is mijn leeftijd en mijn gezondheidstoestand, omdat de kans op een corona infectie in de trein aanwezig is. Stel dat ik op een IC terechtkom, wat zijn mijn kansen: https://www.stichting-nice.nl/

Als u 1) en 2) met ja beantwoordt en u vindt het risico van 3) aanvaardbaar dan pakt u de trein. In alle andere gevallen zou ik rustig thuisblijven.

Uw abonnementskosten lopen inderdaad door en dat is jammer. Maar als het maandelijkse bedrag niet al te hoog is, dan zou ik deze corona tijden even uitzingen. Binnen 1,5 jaar kunt u zeker weer gaan genieten van uw abonnement.

Reputatie 1

Beste @Draak 52 U wilt niet dat ik reageer, omdat ik niet het gewenste antwoord heb gegeven in alle topics waarin u hetzelfde onderwerp heeft neergezet. Ik weet ook niet welk antwoord u wilt hebben.

Het is niet verboden om te reizen ook niet in de spits en het is niet verboden om een abonnement op te zeggen.

Wel leven we in een inclusie maatschappij, waarbij we niemand willen uitsluiten. U wordt (als oudere) niet uitgesloten om te doen en laten wat u wilt. U sluit wel 3  vaste community leden uit.

Beste Mode,

Jullie hebben mij proberen bang te maken, emotioneel gechanteerd met jullie collega Loes en tot slot gevraagd om de NS te sponsoren.

Dat alles was geen antwoord op mijn vraag, wanneer ik weer met de trein mocht.

Daarom zat ik niet meer op een antwoord van jullie te wachten.

Mijn abonnement opzeggen gaat helaas nog niet omdat ik nog geen auto heb, wel een rijbewijs.

Maar omdat ik lang niet gereden heb zal ik eerst weer een paar lessen moeten nemen.

Beste Draak 52.

MoDe is geen collega van Loes en ik zou graag het bericht willen zien waarin Loes je emotioneel chanteert. Ik ken Loes al van lange tijd op dit forum. Ik kan mij echt niet voorstellen dat zijn dit doet. Loes is kritisch op het gedrag van sommige reizigers en daar kan ik heel goed inkomen als ik zo de stukken van haar lees.

Nogmaals geef even aan waar Loes emotioneel chanteert.

Reputatie 7
Badge +3

Het advies om alleen noodzakelijke reizen met het OV te maken, kan nog wel een paar jaar duren. Zolang er zo erg vastgehouden wordt aan het afstand houden, is het onmogelijk om de treinen weer goed te vullen.

Wanneer mogen ouderen weer op de trein zonder dat we erop aangekeken worden?

Je mag als oudere wel de NS sponsoren met je abonnement maar eigenlijk hebben ze liever dat je het niet gebruikt.

Laat staan dat je net voor de spits mag instappen.

We moeten weer terug naar het oude normaal.

Liever geen antwoorden van Momo , Mode of Loes!

Om te beginnen met je vraag: je mag reizen als dat noodzakelijk is. Ouderen die bijvoorbeeld naar het ziekenhuis moeten en geen andere manier van reizen hebben kunnen gewoon met de trein reizen. Of het echt wenselijk is, is een tweede. Het lijstje van JimiHx is een goede leidraad. 

Ten tweede zie ik dat je moeite hebt met de hele situatie en heb je het gevoel dat andere gebruikers je niet op de juiste manier benaderen. Hoewel ik begrijp dat jij je, en veel andere reizigers met je, zorgen maakt over het wel of niet kunnen reizen en je eigen gezondheid durf ik te stellen dat NS er alles aan doet om het zo goed mogelijk te regelen. Dat is ook waarom Loes haar topic is begonnen. Om reizigers een inkijkje te geven in haar werksituatie. Nogmaals, ik snap je zorgen maar ik kan de huidige situatie niet veranderen. We zullen er met zijn allen doorheen moeten komen, en dat kan alleen als we het samen doen. 

Reputatie 1

Beste Draak 52.

MoDe is geen collega van Loes en ik zou graag het bericht willen zien waarin Loes je emotioneel chanteert. Ik ken Loes al van lange tijd op dit forum. Ik kan mij echt niet voorstellen dat zijn dit doet. Loes is kritisch op het gedrag van sommige reizigers en daar kan ik heel goed inkomen als ik zo de stukken van haar lees.

Beste Draak 52.

Nu worden mijn woorden ook nog verdraaid!

Ik heb niet gezegd dat ik gechanteerd word door Loes, maar met het zielige verhaal over Loes die zo bang is om corona op te lopen.

Reputatie 7
Badge +1

@Draak 52 Ik snap niet waarom je dit nieuwe topic überhaupt geopend hebt. In een ander topic welke je zo'n 2 weken geleden geopend heb je al precies dezelfde vraag gesteld, waarbij je bijna dezelfde reacties hebt ontvangen als in dit topic. Kon je niet gewoon in dat topic verder gaan? Meerdere keren een topic openen met exact dezelfde vraag is tegen de huisregels in op de community. 

Reputatie 6

@Draak 52 Het verhaal van Loes is niet zielig maar gewoon de belevenissen van een hoofdconducteur in deze woelige tijden en ik lees er niets zielig in dat maakt u er van en een topic waar u inbreekt met hetzelfde verhaal als in u andere topics

Reageer