beantwoord

abbonement

  • 13 oktober 2020
  • 1 reactie
  • 125 Bekeken

Ik krijg een mail waarin de betaling van een abonnement wordt aangekondigd, echter staat er een ander ov-chipkaart nummer bij dan mijn huidige ov-chipkaart. In Mijn NS kan ik dit abonnement ook niet stop zetten, omdat daar mijn huidige ov-chipkaart aan gekoppeld is. Hoe kan ik het abonnement nu stop zetten?

icon

Beste antwoord door Tochjo 13 oktober 2020, 08:33

Hebt u wellicht vorig jaar voor iemand anders betaald bij de aanschaf van een abonnement? Dat abonnement wordt automatisch verlengd en de kosten worden van dezelfde rekening afgeschreven.

Hoe dan ook, voor het opzeggen van een abonnement moet u rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Merk op dat u na het opzeggen het abonnement normaliter nog van de kaart moet verwijderen door bij een kaartautomaat de kaart aan te bieden en te kiezen voor "Ophalen bestelling". U kunt dat niet doen, begrijp ik, omdat u die kaart niet meer heeft. Geef dat duidelijk aan bij de klantenservice. Zij zullen het abonnement dan op een andere manier beëindigen waarbij die stap niet meer nodig is.

Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3

Hebt u wellicht vorig jaar voor iemand anders betaald bij de aanschaf van een abonnement? Dat abonnement wordt automatisch verlengd en de kosten worden van dezelfde rekening afgeschreven.

Hoe dan ook, voor het opzeggen van een abonnement moet u rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Merk op dat u na het opzeggen het abonnement normaliter nog van de kaart moet verwijderen door bij een kaartautomaat de kaart aan te bieden en te kiezen voor "Ophalen bestelling". U kunt dat niet doen, begrijp ik, omdat u die kaart niet meer heeft. Geef dat duidelijk aan bij de klantenservice. Zij zullen het abonnement dan op een andere manier beëindigen waarbij die stap niet meer nodig is.

Reageer