beantwoord

Abbonement exstudent

• 23 november 2015
  • 3 reacties
  • 104 Bekeken

Hallo,

Ik ben onlangs begonnen met werken. Ik heb per eind juli mijn studentenreisabonnement stopgezet, maar nog niet gelijk een exstudent daluren abonnement aangevraagd, omdat ik in het buitenland aan het reizen was. Nu kom ik in Nederland en blijkt dat deze optie maar 3 maanden geldig was. Ik vind dit persoonlijk een beetje onzin, want waarom zit dit termijn hier aan vast? Waarom heb ik na die 3 maanden opeens geen recht meer op die korting? Ik hoop dat jullie mij tegemoet kunnen komen.

Groet,

Abel
icon

Beste antwoord door Anonymous 23 november 2015, 22:03

Je hebt helemaal geen 'recht' op korting. Het gaat om een aanbieding die NS je vrijblijvend doet, maar niet hoeft te doen. Daaraan zijn wel voorwaarden verbonden. Eentje daarvan is dat je het binnen drie maanden na beëindiging van het Studentenreisproduct moet aanvragen. Die voorwaarden worden ook duidelijk gecommuniceerd en zijn de laatste jaren niet veranderd. Je hebt ruim de tijd gehad ze te raadplegen.

Ik vind de termijn van 3 maanden te billijken. Het aanbod is bedoeld voor ex-studenten en langstudeerders. NS wil hen direct na het beëindigen van het Studentenreisproduct aan NS blijven binden. Er moet nou eenmaal een grens getrokken worden waarbinnen die moet gebeuren. Als je de termijn nog langer maakt, heeft het aanbod niets meer met een eventueel gevolgde studie van doen. Dan zou NS het aanbod net zo goed aan iedereen kunnen doen en niet exclusief aan (ex-)studenten.

Misschien komt er in dit forum nog iemand van NS langs die voor jou een uitzondering wil maken.
Bekijk origineel

3 reacties

Je hebt helemaal geen 'recht' op korting. Het gaat om een aanbieding die NS je vrijblijvend doet, maar niet hoeft te doen. Daaraan zijn wel voorwaarden verbonden. Eentje daarvan is dat je het binnen drie maanden na beëindiging van het Studentenreisproduct moet aanvragen. Die voorwaarden worden ook duidelijk gecommuniceerd en zijn de laatste jaren niet veranderd. Je hebt ruim de tijd gehad ze te raadplegen.

Ik vind de termijn van 3 maanden te billijken. Het aanbod is bedoeld voor ex-studenten en langstudeerders. NS wil hen direct na het beëindigen van het Studentenreisproduct aan NS blijven binden. Er moet nou eenmaal een grens getrokken worden waarbinnen die moet gebeuren. Als je de termijn nog langer maakt, heeft het aanbod niets meer met een eventueel gevolgde studie van doen. Dan zou NS het aanbod net zo goed aan iedereen kunnen doen en niet exclusief aan (ex-)studenten.

Misschien komt er in dit forum nog iemand van NS langs die voor jou een uitzondering wil maken.
Hallo Abel, welkom op het forum. Zoals De Luchtmacht 2 aangeeft moeten we een grens trekken voor tot wanneer men in aanmerking komt voor deze actie. De actiecode is niet meer geldig na 3 maanden, hier kan ik je helaas ook niet mee helpen. Als je me een privébericht kan sturen wil ik wel kijken of ik ergens anders iets voor je kan betekenen, dan heb ik wel wat meer informatie nodig.
Update: Ik heb nog niets gehoord van TS, als je dit leest mag je me natuurlijk nog steeds een privébericht sturen.

Actieaanbiedingen zijn zoals aangegeven alleen geldig over de periode die vooraf gecommuniceerd is, dit kan dus niet later nog aangeboden worden. Je kan het beste de voorwaarden bij een actie dorlezen om hier niets over het hoofd te zien.

Reageer