beantwoord

Abbonement op nieuwe kaart laden

• 15 november 2019
  • 7 reacties
  • 141 Bekeken

Ik heb onlangs een dal vrij abonnement afgesloten als bij-abonnement. Ik heb daarvoor een nieuwe OV chipkaart aangeschaft. Ik kreeg bij de bestelling te zien dat ik mijn abonnement een week na het bestellen kon ophalen bij een oplaadpaal. Nu is er al een week verstreken en staat de bestelling nog steeds niet klaar. Moet ik de bestelling toevallig ophalen via de kaart van de hoofd abonnementhouder, of ligt het ergens anders aan?

icon

Beste antwoord door Robert B 15 november 2019, 19:17

Oké, dan heeft je broer dus een bijabonnement genomen voor jou. Hij is dan de contracthouder en jijzelf de kaarthouder. Geen probleem in dat geval, ik las het anders.

Vreemd dat er dan nog geen bestelling klaar staat. Er is op dit moment wel een flinke storing in diverse systemen, waar de IT-afdeling (naar zeggen van de NS) op volle kracht aan werkt.

Waarom je een week moest wachten om het op te kunnen halen is mij ook een raadsel. Tenzij het abonnement besteld is in combinatie met een nieuwe kaart? Dan staat het er al op, en valt er inderdaad niets op te halen.

Zie https://www.ov-chipkaart.nl/mijn-ov-chip/kaartinformatie.htm voor alle producten op de kaart (of ga naar een automaat op een station of supermarkt om dat op te vragen). Of check er gewoon mee in bij NS en kijk of er Dal Vrij (of Reizen op Rekening) staat op het schermpje. Als je meteen weer uitcheckt kost dat niets.

Bekijk origineel

7 reacties

Hoi JafethL en welkom op onze NS Community!

Als je het abonnement inclusief nieuwe kaart hebt besteld, dan staat het abonnement meestal al op de kaart. Kun je dit in je Mijn NS account controleren? Op een automaat kun je ook zien welke producten actief zijn op je kaart.

Dankje Laura!

Ik heb de kaart los gehaald maar ik heb de code op de kaart wel ingevuld bij het bestellen van mijn abonnement. Ik heb ook al op de automaat gekeken of mijn product al op de kaart staat maar dat is helaas nog niet het geval. 

Badge +3

Je hebt dus voor jezelf een Dal Vrij als bijabonnement aangevraagd (op een andere persoonlijke kaart)?

Waarom zou je dat doen? Meestal gaan klassieke abonnementen prima samen op één kaart. Bovendien zijn bijabonnementen bedoeld voor gezinsleden, toch?

Wie zegt dat ik ook de hoofdabonnementhouder ben.. Dat is m’n broer namelijk, verder heb ik een bij-abonnement genomen omdat dit geld scheelt. 

Badge +3

Oké, dan heeft je broer dus een bijabonnement genomen voor jou. Hij is dan de contracthouder en jijzelf de kaarthouder. Geen probleem in dat geval, ik las het anders.

Vreemd dat er dan nog geen bestelling klaar staat. Er is op dit moment wel een flinke storing in diverse systemen, waar de IT-afdeling (naar zeggen van de NS) op volle kracht aan werkt.

Waarom je een week moest wachten om het op te kunnen halen is mij ook een raadsel. Tenzij het abonnement besteld is in combinatie met een nieuwe kaart? Dan staat het er al op, en valt er inderdaad niets op te halen.

Zie https://www.ov-chipkaart.nl/mijn-ov-chip/kaartinformatie.htm voor alle producten op de kaart (of ga naar een automaat op een station of supermarkt om dat op te vragen). Of check er gewoon mee in bij NS en kijk of er Dal Vrij (of Reizen op Rekening) staat op het schermpje. Als je meteen weer uitcheckt kost dat niets.

Reputatie 7
Badge +3

De nieuwe OV-chipkaart is dat een persoonlijke of anonieme kaart?

De nieuwe OV-chipkaart is een persoonlijke kaart. 

Reageer