abbonement toevoegen op ov-kaart

  • 9 juni 2019
  • 3 reacties
  • 159 Bekeken

Ik wil een abonnement toevoegen op mijn ov-kaart. Maar krijg een melding met; “sorry, uit de kredietcheck blijkt dat u geen ns flex kunt toevoegen. We beëindigen uw bestelling”. Wat kan hier aan gedaan worden?

3 reacties

Badge +3
Welkom bij de NS Community!

Je kunt in zo'n geval een klassiek abonnement (Reizen op Saldo) kopen. Zie ns.nl/abonnementen en dan helemaal onderaan de pagina.

Reizen op Rekening brengt voor de NS de nodige risico's met zich mee, dus doen ze die BKR-check. Waarom je niet door die check komt kan NS je misschien vertellen (ook al krijgen zij waarschijnlijk ook alleen maar een ja/nee van het BKR te zien).

Bij Altijd Vrij valt het risico nog wel mee (je betaalt het abonnement vooruit en hebt geen reiskosten voor trein achteraf) maar je bus/tram/metro reizen betaal je wel achteraf...
Reputatie 7
Badge +2
Je kunt geen Flex (reizen op rekening) aanvragen, maar wel zoals @Robert B aangeeft een klassiek abonnement aanvragen en/of reizen op saldo.
Goedemorgen Marijnverheijen en welkom bij de NS Community!

Zoals Robert B al aangaf brengt het Reizen op Rekening de nodige risico's met ons mee, waardoor wij een kredietcheck laten uitvoeren door Focum. De kredietcheck geeft echter slechts een inschatting van het betalingsrisico. Dit zegt absoluut niet dat je een wanbetaler bent. Je kunt bij Focum terecht wanneer je wilt weten welke informatie ze over je hebben. Wij hebben slechts een paar criteria opgesteld waaraan je moet voldoen en bepalen dus uiteindelijk ook of je wel of niet aan onze eisen voldoet. Indien je meer informatie wilt kun je middels deze link de gegevens opvragen.

Reageer