beantwoord

Abbonement voor 16 jarige student

• 28 augustus 2015
  • 12 reacties
  • 1568 Bekeken

hooi, Ik ben 16 jaar en ik moet 7 september voor het eerst weer naar school. In Eindhoven, ik reis bijna nooit met de trein dus ik heb geen flauw idee hoe dit werkt. Mijn vraag: Is er een abbonement voor mij met de trein en bus? (ik moet dan elke dag reizen met de trein en bus van Deurne naar Eindhoven.) Ik heb me rot gezocht op internet en kan het echt niet vinden! Of alles is so verschrikkelijk duur en moeilijk. Wie kan mij helpen? Gr
icon

Beste antwoord door Hendrik 28 augustus 2015, 15:44

Zoals bij 9292.nl staat:
- Traject Vrij-maandabonnement >>> € 144,70
- Brabant vrij 16- en 17-jarigen maand >>> € 42,25

Leuker kan ik het niet maken, vrees ik...
Bekijk origineel

12 reacties

Badge
Heb je al op www.9292.nl gekeken? Als je een advies hebt opgevraagd, kun je onder het kopje 'De prijs van je reis' klikken op 'Bekijk korting en details' en vervolgens op 'Alle beschikbare prijzen? Klik hier'. Dan kun je o.a. abonnementen bekijken.

Houd trouwens in je achterhoofd dat je als 16-jarige bij NS geen korting krijgt op een abonnement, terwijl je dat bij de busvervoerders meestal wél krijgt.

Zonder preciezere gegevens is het echter lastig om je verder te helpen... Van Deurne naar Eindhoven heb je alleen de trein nodig, maar waarschijnlijk moet je in Eindhoven nog een stuk met de bus?
Badge
Gecombineerde abonnementen voor bus en trein komen eigenlijk niet voor. Zeker niet als het gaat om treinen van NS.
Heb je al op www.9292.nl gekeken? Als je een advies hebt opgevraagd, kun je onder het kopje 'De prijs van je reis' klikken op 'Bekijk korting en details' en vervolgens op 'Alle beschikbare prijzen? Klik hier'. Dan kun je o.a. abonnementen bekijken.

Houd trouwens in je achterhoofd dat je als 16-jarige bij NS geen korting krijgt op een abonnement, terwijl je dat bij de busvervoerders meestal wél krijgt.

jaa klopt!, ik heb het al gezien. Ik dacht eerst aan een Brabant vrij 16-17 jarige abbonement, maar ik ben er achter gekomen dat het alleen voor de bus en tram is, en niet voor de trein. Helaas. Verder zoeken 😞
Ik moet van Deurne naar Eindhoven met de trein, en dan met de bus naar Vijfkamplaan 4, in Eindhoven. Dat is het Summa Collegen, dat is volgensmij station Ottenbad.
Badge
Zoals bij 9292.nl staat:

Zoals bij 9292.nl staat:

Klopt, en dat Brabant vrij Abbonement is alleen voor de bus 😞 helaas. En dat andere abbonement is veelste duur! Waarom word dit zo moeilijk gemaakt.... Nog 1 vraagje, zou ik dan alleen voor de trein met Ov kunnen betalen en dan de bus met dat Brabant vrij abbonement? gr
Badge
Je hebt beide abonnementen nodig hè! Traject Vrij voor de trein, Brabant vrij voor de bus.

Natuurlijk is het mogelijk om in de trein te reizen op saldo en voor de bus het Brabant vrij-abonnement te nemen. Maar vergis je niet: de trein kost dan € 4,60 enkele reis, dus € 9,20 voor een retour. Als je vijf dagen per week naar school gaat, ben je (veel) duurder uit met reizen op saldo dan met een Traject Vrij-abonnement.
Je hebt beide abonnementen nodig hè! Traject Vrij voor de trein, Brabant vrij voor de bus.

Natuurlijk is het mogelijk om in de trein te reizen op saldo en voor de bus het Brabant vrij-abonnement te nemen. Maar vergis je niet: de trein kost dan € 4,60 enkele reis, dus € 9,20 voor een retour. Als je vijf dagen per week naar school gaat, ben je (veel) duurder uit met reizen op saldo dan met een Traject Vrij-abonnement.

Is dat traject vrij-Abonnement per maand? wat verschrikkelijk duur!, tja je komt wel goedkoper uit. Ik haat reizen met de trein. oh
Badge
Tja, reizen is niet goedkoop... En dan heb je in Brabant nog een goedkoop abonnement voor 16- en 17-jarigen. Dat heb je verder eigenlijk nergens!
Tja, reizen is niet goedkoop... En dan heb je in Brabant nog een goedkoop abonnement voor 16- en 17-jarigen. Dat heb je verder eigenlijk nergens!

Oke! he bedankt voor je hulp! Ik waardeer het heel erg! gr
Badge
Graag gedaan!
Succes met je opleiding! En met het betalen van de reiskosten... 😛
Reputatie 7
Badge +3

Is dat traject vrij-Abonnement per maand? wat verschrikkelijk duur!, tja je komt wel goedkoper uit. Ik haat reizen met de trein. oh

De trein krijgt in tegenstelling tot de bus geen subsidie.

Reageer