Skip to main content

Hallo,

Ik wil voor mijn beide kinderen een Dal voordeel abbonement + OV kaart aanvragen.

Als ik begin met de aanvraag begin moet ik een E-mail adres invullen of inloggen. Wat moet ik hier doen? Het E-mail adres van de kinderen of inloggen en doorgaan.

Hoe voorkom ik dan dat ik een tweede (zelfde ) abbonement op mijn eigen kaart krijg.

Groeten,

marcel

U met altijd een emailadres invullen. Neem dat van uw kind, ook  met het oog op de toekomst. U betaalt wel voor uw kinderen, maar hun abonnement komt niet op uw kaart te staan. De kinderen krijgen een eigen kaart, het principe is dat iedereen met een eigen kaart reist en zelf incheckt. 

Bij de aanschaf van een Dalvoordeelabonnement of duurder wordt de ov-chipkaart gratis verstrekt, ook aan uw kinderen.

Zie ook zeker de praktische opmerking van ​@Momo hieronder.

Bij de aanvraag logt u in met uw eigen MijnNS account. In het scherm waar u uw adresgegevens kunt controleren staat onder die adres gegevens een schuifje “Ik bestel voor een kind". Die staat standaard op uit, die schuift u naar aan waarna u de gegevens van uw kind kunt invullen. U bent als ouder de contracthouder voor uw minderjarige kind. Vaanf 18 jaar kunnen zij zelf contracthouder zijn.

Aanvulling, wanneer je voor een kind onder de 18 een abonnement wil bestellen en je wilt daarbij een nieuw MijnNS account aanmaken op het emailadres van het kind, dan krijg je bij invoeren van de geboortedatum van het kind vanzelf een melding.

Dus, heb je zelf al een MijnNS account, log daar op in. Heb je zelf nog geen MijnNS account, vul dan je eigen emailadres is en maak voor je zelf een account. In beide gevallen kies je dan de optie “Ik bestel voor een kind". 

Het schuifje is niet super makkelijk te vinden maar dankzij jullie antwoorden helemaal gelukt.

Bedankt!

Ik ben het met je eens dat het schuifje niet super makkelijk te vinden is. Voorheen stond die helemaal bovenaan, maar deze is blijkbaar verhuisd naar een plek verder naar beneden en staat nu onder de persoons/adres gegevens. Ik vraag me af wat daar de reden van is. Als je niet weet dat de optie er moet zijn, kijk je er misschien snel overheen nu. 

Fijn dat het gelukt is. 

Reageer