beantwoord

abbonement wijzigen

• 2 december 2019
  • 5 reacties
  • 42 Bekeken

Gisteren heb ik doorgegeven via mijn ns dat ik mijn flex abonnement wil wijzigen van een weekend naar een ns dal vrij flex abonnement. Nu wilde ik deze gistermiddag op mijn ov kaart zetten, maar er stond dat ik geen bestellingen klaar had staan. Nu een dag later staat er nog steeds geen bestelling klaar. Wat kan ik hier aan doen?

alvast bedankt! 

icon

Beste antwoord door Sascha NS 2 december 2019, 08:34

Hoi Liekexxx! Welkom bij de NS Community.

Wat MoDe zegt is correct. Wijzigingen m.b.t. bestaande NS Flex abonnementen zijn altijd per direct actief. Ook hoeft er geen handeling bij de kaartautomaat plaats te vinden.
Als je inlogt in je Mijn NS omgeving kan je op het dashboard zien welk kortingsabonnement er actief is. Zie de bijlage hieronder.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Bij Flex worden geen bestellingen meer klaargezet. Wanneer de wijziging goed in MijnNS staat kun je gewoon reizen met je nieuwe abonnement.

Hoi Liekexxx! Welkom bij de NS Community.

Wat MoDe zegt is correct. Wijzigingen m.b.t. bestaande NS Flex abonnementen zijn altijd per direct actief. Ook hoeft er geen handeling bij de kaartautomaat plaats te vinden.
Als je inlogt in je Mijn NS omgeving kan je op het dashboard zien welk kortingsabonnement er actief is. Zie de bijlage hieronder.

Oo super! Op het station werd mij door een NS medewerker namelijk verteld dat ik mijn bestelling altijd op moest halen bij de automaat, maar begrijp dat dit dus niet zo is

Badge +3

Klopt, op je kaart staat Reizen op Rekening NS (trein en bus/tram/metro) en wat daar op de achtergrond aan gekoppeld is weet het systeem (en zie je in Mijn NS binnen een uur na de wijziging).

Je kaart hoeft dat dus niet meer te weten, maar geeft bij uitchecken dus ook geen ritprijzen meer weer. Die zie je (na enkele dagen) wél terug in je Reishistorie, en op je facturen natuurlijk.

Alle reizen op de dag van wijziging worden tegen het nieuwe abonnement gefactureerd. Van Weekend Vrij naar Dal Vrij wisselen kan je dus het beste op een maandag doen, scheelt een paar euro.

Voor een zondag heb je immers niet veel aan Dal Vrij als je al (goedkoper) Weekend Vrij had voor die dag.

Reputatie 7
Badge +3

Bij klassieke abonnementen moet een wijziging wel altijd worden opgehaald bij een automaat. Ook wanneer je van klassiek naar Flex gaat of wanneer je Flex compleet wil opzeggen.  Maar bij wijzigen van het ene Flex abonnement naar een ander (of zonder) abonnement hoeft dat niet omdat op je kaart alleen NS Flex staat en de rest op de achtergrond gebeurt.

Reageer