beantwoord

Abbonennement vervanging studentenOV

• 30 augustus 2019
  • 2 reacties
  • 124 Bekeken

Aankomende week stopt mijn studenten OV, echter zal ik nog een half jaar lang elke dag tijdens de spits van ede-wageningen naar schiphol reizen. De abonnementen die aangeboden worden, zijn voor een jaar. Alleen heb ik naar alle waarschijnlijkheid maar een half jaar nodig, ik weet namelijk niet waar ik na aankomend half jaar ga werken.

Ik ben beetje radeloos wat nou de beste optie is: Traject vrij, Altijd Vrij of toch alles zelf betalen met korting. Hoogst waarschijnlijk zal ik 9/10 keer in de spits rijden.

Iemand ervaring of eventueel een goede tip?
icon

Beste antwoord door Tochjo 30 augustus 2019, 17:10

NS Flex Altijd Vrij. Onbeperkt reizen per trein voor 347 euro per maand, en na een maand op elk moment te wijzigen of te beëindigen.
Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3
NS Flex Altijd Vrij. Onbeperkt reizen per trein voor 347 euro per maand, en na een maand op elk moment te wijzigen of te beëindigen.
Reputatie 7
Badge +3
Als TS na het studentenreisproduct de aanbieding krijgt van NS voor een gratis Dalvoordeel abonnement of €52 korting op een ander NS-jaarabonnement dan geldt dat niet voor een Flex abonnement.

Je kan dan wel een klassiek jaar abonnement nemen en wanneer je die niet meer nodig hebt wijzigen naar NS Flex. Dat kan ook in het eerste jaar.
Met een ander abonnement (anders dan Dalvoordeel) krijg je die €52 niet ineens als korting, maar per maand.

Al vraag ik me af of NS wel goed kan rekenen. Op https://www.ns.nl/studenten/aanbod-afgestudeerd/kies-je-abonnement.html staat

Kies je voor € 52 korting op een NS-jaarabonnement dat je per maand betaalt, dan wordt de korting per maand verrekend (= € 4,17 p/mnd korting). De eenmalige korting van € 52 op het eerste jaar geldt niet voor NS-maandabonnementen.

Bij mij is €52 gedeeld door 12 €4.33. Die €4.17 zal nog zijn toen het ging om een totaal bedrag van €50.

Reageer