In verband met veranderingen in mijn reisgedrag de komende tijd belde ik net (23:30 zondagavond) naar NS om mijn Weekend Vrij weer om te zetten naar Dal Vrij. ik doe dit al jaren met enige regelmaat en weet dat NS altijd op de meest gekke tijdstippen nog prima bereikbaar is.
Deze keer was het echter anders, ik kreeg via het keuzemenu de vraag om te bevestigen dat de reden van mijn bellen urgent was, en aan de telefoon werd direct verteld dat de afdeling abbonementen tussen 23:00 en 07:00 gesloten is. Dit zou in het afgelopen halfjaar veranderd zijn?
Nu komt het erop neer dat ik morgen rond 06:00 in de trein wil zitten. Omdat ik NS Flex-klant ben verwacht ik op ieder moment te kunnen wisselen tussen abbonementen, echter kan dit nu niet. Tegen de tijd dat de lijn weer open is, zit ik al in de trein en maak ik vele tientallen euro's aan extra kosten. Waar kan ik dit declareren? Of is er een alternatieve manier om onmiddelijk mijn abbonement om te zetten?