beantwoord

abo vrij traject diemen/ diemen zuid - schiphol airport

• 26 juli 2019
  • 59 reacties
  • 1435 Bekeken

Toon eerste bericht

59 reacties

Badge +3
Dag Robert
Die extra kosten per rit (diemen - schiphol via adam CS) in spitsuur was 2.40 en dal 1.88.
Ik denk dat dit de kosten tussen diemen-diemen zuid??

Die € 2,40 is Diemen - Duivendrecht, want Diemen - Diemen Zuid is € 2,60.

Die € 1,88 kan ik niet plaatsen, dat zou € 1,44 moeten zijn bij 40% korting.
Reputatie 3
Tot Duivendrecht dus, want Muiderpoort ligt niet op Schiphol - Diemen Zuid ;)

Beide reizen zijn volgens het reisoverzicht gemaakt tijdens de spits. Wellicht wordt het prijsverschil verklaard doordat @Ingewikkeld nog andere OV heeft gebruikt voorafgaand aan de terugreis?
Badge +3
Die (nu ineens blijkbaar niet meer officiële?) 10 TE regel is voor omreizen, waarbij terugsteken (terecht) uitgesloten wordt.

Je mag (volgens die regel dus) zonder kosten overstappen door poortjes op stations die op een traject liggen dat minder dan 10 TE langer is dan het kortste traject.

Bij Baarn - Utrecht mag je dus via Amersfoort of Hilversum (kortste traject via Soest), maar of je daar ook je reis mag beginnen of eindigen is nooit officiëel bevestigd.

Maar als iemand met een abonnement Bussum Zuid - Leiden gewoon van of naar Amsterdam CS mag (geen trajectpunt, want dat is via Utrecht of Zuid), dan is het (informeel, uit ervaring) dus wél bevestigd. Net als je met een traject Leiden - Delft ook van of naar Den Haag CS mag.🤔

In dat geval geef ik @Ingewikkeld dus een hele goede kans voor Diemen / Diemen Zuid naar Schiphol.
Reputatie 3
Maar als iemand met een abonnement Bussum Zuid - Leiden gewoon van of naar Amsterdam CS mag (geen trajectpunt, want dat is via Utrecht of Zuid), dan is het (informeel, uit ervaring) dus wél bevestigd. Net als je met een traject Leiden - Delft ook van of naar Den Haag CS mag.🤔

Volgens mij is dit helemaal in lijn met

Je mag (volgens die regel dus) zonder kosten overstappen door poortjes op stations die op een traject liggen dat minder dan 10 TE langer is dan het kortste traject.

Voor Bussum Zuid - Leiden wordt in de vroege ochtend namelijk wel degelijk een reisadvies via Amsterdam Centraal gegeven (nu niet vanwege werkzaamheden).
Voor Leiden Centraal - Delft wordt ook ieder half uur een advies via Den Haag Centraal gegeven.
Die (nu ineens blijkbaar niet meer officiële?) 10 TE regel is voor omreizen, waarbij terugsteken (terecht) uitgesloten wordt.

Bij Baarn - Utrecht mag je dus via Amersfoort of Hilversum (kortste traject via Soest), maar of je daar ook je reis mag beginnen of eindigen is nooit officiëel bevestigd.

De 10TE regel is alleen van toepassing op het halverwege beginnen of eindigen van je reis. Je mag van begin- tot eindstation van je afgekochte traject alle reizen maken die de NS reisplanner aangeeft, ongeacht het aantal TE extra t.o.v. de kortste route. Maar omdat de 10TE regel niet officieel is, kun je er geen rechten aan ontlenen. Het gaat dus goed zo lang het gaat.

Dag Robert
Die extra kosten per rit (diemen - schiphol via adam CS) in spitsuur was 2.40 en dal 1.88.
Ik denk dat dit de kosten tussen diemen-diemen zuid??
Die € 2,40 is Diemen - Duivendrecht, want Diemen - Diemen Zuid is € 2,60.

Die € 1,88 kan ik niet plaatsen, dat zou € 1,44 moeten zijn bij 40% korting.

Het is inderdaad 1.44 eur.

De 10TE regel is alleen van toepassing op het halverwege beginnen of eindigen van je reis. Je mag van begin- tot eindstation van je afgekochte traject alle reizen maken die de NS reisplanner aangeeft, ongeacht het aantal TE extra t.o.v. de kortste route. Maar omdat de 10TE regel niet officieel is, kun je er geen rechten aan ontlenen. Het gaat dus goed zo lang het gaat.

Het klopt dat je iedere reis mag maken, echter indien je voor je reis moet overstappen op een van de stations waarbij je bij een overstap ook door de poortjes moet rekent de NS hier wel kosten voor reizen buiten je traject.

Als reiziger moet je dan maar weten dat je die mag terugkrijgen en hoe, want de NS informeert haar klanten hier niet over.
Ik vraag me af als ik een abbonement wijzig naar diemen-schiphol, mag ik dan wel reizen via adam cs-sloterdijk-lelylaan? TE geeft aan via muiderpoort-science park-amstel-duivendrecht-rai-zuid-schiphol....wat mij betreft, via adam cs is handiger qua tijd en overstappen. Als ik een abbo bestel bij ns, ga ik vanuit dat ns de korste TE reken (dus via muiderpoort-amstel-duivendrecht-rai enzo) en dat de prijs daarop gebaseerd is (120 euro)
Reputatie 4
Voor zover ik weet mag je altijd een route nemen die minder overstappen heeft ook al is ie langer. Via Adam C/Lelylaan is het 0x overstappen terwijl via Muiderpoort/Amstel/Duivendrecht 2x overstappen is.

Reageer