beantwoord

Abonement vergeten

• 5 juli 2018
  • 4 reacties
  • 100 Bekeken

Hallo ! Ik hen weekend vrij aboneemt. Die vanaf vrijdag 18:30 uur geldig is. 8 juni was ik mijn abonement vergeten om mee te nemen. Dus om geen boete te krijgen heb ik mijn andere ov chipkaart genruikt en voor de reis betaald. Nu wil ik het terug vragen . En ik heb dit bij ns gelezen https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-vergeten-abonnement.html

dus ik heb naar klantenservic gebeeld en die medewerker zei dat ik het niet terug kan vragen. Ik probeerde hem wel uitleggen maar heelaas hij bleef herhalen dat hij ook lezen kan. Mensen wat heb ik fot gedaan ? Hier staat toch. Dat ik mijn geld terug kan vragen?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 9 juli 2018, 18:53

Update (edit): Ik heb de extra betaalde kosten volgens de Geld Terug bij Vergeten Abonnement regels aan Hayastan gecompenseerd!

Voor de meelezers: Zoals te lezen de pagina die in het oorspronkelijke bericht is gelinkt, mag je tot 3 keer per jaar geld terugvragen wanneer je extra kosten hebt gemaakt door een abonnement te vergeten. Hiervoor kun je contact op nemen met onze Klantenservice.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge
Dat is inderdaad wel merkwaardig ja. Hoop dat je alsnog je geld terug zal krijgen hoor. 🙂

(bericht aangepast)
Goedemorgen Hayastan en welkom bij de NS Community!

Ik durf eigenlijk niet te zeggen waarom mijn collega heeft aangegeven dat dit niet zou kunnen. Juist voor dit soort situaties is de regeling Geld Terug bij Vergeten Abonnement bedoelt. Wat wel zou kunnen is dat je al een aantal keer gebruik gemaakt hebt van deze regeling. Dit kan namelijk maximaal 3 keer per jaar, zoals ook al aangegeven staat op de website. Mocht dit niet het geval zijn voor jouw situatie, dan kijk ik graag alsnog even wat er precies aan de hand is en of ik dit voor je in orde kan maken. Je mag mij daarvoor een priv├ębericht sturen (klik op mijn naam, knop 'stuur bericht') met je volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum, beide OV-chipkaartnummers (gebruikte en waar het abonnement op staat), e-mail adres en IBAN.

@Trein-D Er is geen verschil tussen het maken van de reis met een OV-chipkaart of met een eenmalige chipkaart. De transactie die gemaakt is met de OV-chipkaart is net zo veel bewijs voor het gemaakt hebben van de reis als de eenmalige chipkaart.
Reputatie 7
Badge

@Trein-D Er is geen verschil tussen het maken van de reis met een OV-chipkaart of met een eenmalige chipkaart. De transactie die gemaakt is met de OV-chipkaart is net zo veel bewijs voor het gemaakt hebben van de reis als de eenmalige chipkaart.

Ooh sorrry, ik dacht namelijk zoiets gelezen te hebben. vergissing van mij!
Update (edit): Ik heb de extra betaalde kosten volgens de Geld Terug bij Vergeten Abonnement regels aan Hayastan gecompenseerd!

Voor de meelezers: Zoals te lezen de pagina die in het oorspronkelijke bericht is gelinkt, mag je tot 3 keer per jaar geld terugvragen wanneer je extra kosten hebt gemaakt door een abonnement te vergeten. Hiervoor kun je contact op nemen met onze Klantenservice.

Reageer