beantwoord

abonnement

• 20 oktober 2017
  • 11 reacties
  • 311 Bekeken

Ik probeer al 3 jaar ons abonnement te beëindigen. Er wordt beloofd het geld terug te storten, omdat we het abonnement niet gebruiken. Eerst werd verteld dat het geregeld was, vorig jaar werd gezegd dat we het moesten beëindigen bij de automaat. Dat hebben we gedaan. We dachten dat het nu klaar was, maar nu krijgen we weer een mail dat ons abonnement wordt verlengd en weer hebben we moeten betalen. Inmiddels al 3x 50 euro.
De mevrouw van de NS kan mij alleen maar helpen door te zeggen dat ik een klacht moet indienen, maar het is mij geheel onduidelijk waar en hoe. Wat moet ik nu doen?
icon

Beste antwoord door AlexandraV 14 november 2017, 13:09

Erryt NS, dank je wel dat je met aandacht ons probleem hebt onderzocht en dat we er met een coulance regeling uit zijn gekomen. Dit geeft een fijn gevoel. Deze dienstverlening zorgt ervoor dat ik heb ervaren dat de NS met je meedenkt. Door deze aanpak voelde ik me geen 'nummer' en begrepen. Goed gedaan.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het lijkt me wijs dat een moderator er even naar kijkt. Die zijn hier om de paar uur. Vanaf vijf uur wel weer, gok ik 😉
Hallo AlexandraV en welkom op het NS Serviceforum,

Wat ken je ons toch goed, Thom. Ik wil AlexandraV vragen om mij een privébericht te sturen. Een privébericht stuur je door op mijn naam en stuur bericht te klikken. Ik ontvang dan graag jouw postcode, huisnummer, voorletter(s), achternaam, geboortedatum, IBAN, e-mailadres en OV-chipkaartnummer. Ik kijk er dan graag even naar.

P.s. ik heb je topic verplaatst naar het subforum Abonnementen.
Beste,

Ik heb een studenten week ov en heb vandaag een weekend vrij abonnement met de extra optie intercity direct altijd toeslagvrij besteld.
Mijn vraag is kunnen deze producten op 1 ov chipkaart en als ik doordeweeks incheck zal de intercity direct toeslagvrij automatisch werken?

Mvg,
Reputatie 7
Badge +4
Het kan in theorie maar is niet aan te raden, met name op vrijdagmiddag en bij andere vervoerders gaat het in de praktijk mis met de combinatie Studenten ov/ Weekendvrij. ICD toeslagvrij zal werken, lijkt me.
Ik heb niets meer vernomen van AlexandraV. Als het probleem nog steeds speelt verneem ik dat graag via een privébericht.

Het advies van Thom is juist. Het advies is niet om een Weekend Vrij abonnement te combineren met een Studenten Week abonnement.
AlexandraV heeft mij een privébericht gestuurd. Ik ben momenteel voor haar aan het kijken wat ik kan betekenen.
Het is nog even zoeken waar het is misgegaan, maar ik ben nog bezig met het probleem van AlexandraV.
Vreemd is dit wel. ik vraag me af of je die € 50 dan niet beter bij je eigen bank kunt storneren (terugboeken) dat kan bij je eigen bank online. Je kunt van rekeningnummer waar het is afgehaald ook gaan blokkeren als dat niet anders kan.
Storneren/blokkeren kan natuurlijk maar dit kan je wel betalingsproblemen opleveren. Er ontstaat dan een openstaande vordering. Wij sturen dan per e-mail/brief een herinnering om deze alsnog te betalen. Als hier geen gehoor aan gegeven wordt dan zal de betaling worden overgedragen aan het incassobureau. Dan ben je nog verder van huis 😉 Zodra je een afschrijving van ons aantreft op je rekening waar je het niet mee eens bent kan je het beste eerst even contact met ons opnemen voordat je een stornering laat uitvoeren.
Erryt NS, dank je wel dat je met aandacht ons probleem hebt onderzocht en dat we er met een coulance regeling uit zijn gekomen. Dit geeft een fijn gevoel. Deze dienstverlening zorgt ervoor dat ik heb ervaren dat de NS met je meedenkt. Door deze aanpak voelde ik me geen 'nummer' en begrepen. Goed gedaan.
Goed om te lezen Alexandra. Als er in de toekomst ooit nog eens iets is weet je ons te vinden!

Reageer