beantwoord

Abonnement aanmaken met een buitenlandse adres

  • 14 May 2023
  • 3 reacties
  • 340 Bekeken

Hej, ik Wil graag het weekend vrij abonnement Met een duitse adres aanmaken echter als ik mijn gegevens moet invullen kan ik alleen Nederland als woonplaats aanvinken. Is er ondanks een mogelijkheid toch een abonnement af te sluiten Met een duitse woonadres? 

Groeten

André 

icon

Beste antwoord door rvdborgt 14 May 2023, 08:57

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +1

NS heeft moeite met het buitenland.

Als je nog geen persoonlijke OV-chipkaart hebt, dan kun je bij NS alleen een abonnement met nieuwe chipkaart bestellen als je en Nederlands adres hebt en een bankrekening die aan iDeal meedoet.

Als je daaraan niet voldoet, dan moet je eerst op ov-chipkaart.nl een persoonlijke OV-chipkaart bestellen en daarna aan een NS-loket of telefonisch via de NS-klantenservice een abonnement afsluiten. Daarna moet je nog eenmalig naar een automaat om "Reizen op rekening” op je OV-chipkaart te zetten.

De kosten van je persoonlijke OV-chipkaart kun je daarna ook via de klantenservice terugkrijgen, want die is immers gratis bij dit NS-abonnement.

Mocht je je Flex-abonnement online willen veranderen, dan werkt dat vervolgens alleen als je een Nederlands adres hebt, of als je dat via de NS-klantenservice laat doet.

Gemiste kans voor NS.
Er zijn een legio grensgangers welke werken in NL en gewoon de trein nemen.
Voor mijn werk reis ik met de trein wat volledig vergoed wordt door de werkgever, en dat gewoon op een OV Chipkaart doe welke wel is geregistreerd in Dld.


Doch op het moment dat ik een weekend met de trein weg wil of in mijn vakantie voordelig wil treinen wordt ik ineens geconfronteerd met het feit dat ik in Dld woon en dat dit niet gaat… 
Reden werd gegeven dat anders heel het buitenland hiervan gebruik gaat maken……
Het kan wel maar dan zal men telefonisch alles door moeten geven IBAN nr adres etc….wat nogal tijdrovend is.
En dat dus voor mij als ook mijn Ega… 


Sorry maar pak wel de auto...
 

Dit is e

NS heeft moeite met het buitenland.

En wil dit jarenlange probleem niet verhelpen.

Ik laat inmiddels het adres van mijn ouders in mijn NS-profiel staan.

De NS Klantenservice wijzigingen laten doorvoeren vind ik lastig aangezien ik nu NS Flex heb en bijna maandelijks het abonnement wijzig.

Reageer