beantwoord

Abonnement activeren van in het buitenland

• 6 januari 2018
  • 2 reacties
  • 101 Bekeken

Ik heb net een abonnement aangekocht, maar ontving een mail dat ik dit dien te activeren aan een NS-kaartautomaat. Nu zit ik met het probleem dat ik morgen vanuit Brussel vertrek en rechtstreeks naar Groningen ga. Hoe kan ik dit het beste activeren? Gaat dat op de trein? Alvast heel erg bedankt, met vriendelijke groeten.
icon

Beste antwoord door Stijn NS 6 januari 2018, 13:06

Goedemiddag KarenB en welkom op het NS Serviceforum!

Het activeren van een abonnement kan helaas enkel bij een kaartautomaat op een station, of bij een oplaadpunt voor een OV-chipkaart. Het is niet mogelijk om dit te doen in de trein. In jouw geval zou je dus op een station in Nederland de trein uit moeten gaan om het abonnement te activeren, mocht je daar tijdens deze reis al gebruik van willen maken.
Bekijk origineel

2 reacties

Goedemiddag KarenB en welkom op het NS Serviceforum!

Het activeren van een abonnement kan helaas enkel bij een kaartautomaat op een station, of bij een oplaadpunt voor een OV-chipkaart. Het is niet mogelijk om dit te doen in de trein. In jouw geval zou je dus op een station in Nederland de trein uit moeten gaan om het abonnement te activeren, mocht je daar tijdens deze reis al gebruik van willen maken.
Badge +3
Je zult dan in Roosendaal inderdaad de trein uit moeten en naar een automaat in de stationshal om het abonnement op je kaart te laden (ophalen bestelling). Daarna inchecken bij een paaltje.

Ik heb het ook niet bedacht maar als tip: Neem een trein eerder als je op een bepaalde tijd in Groningen moet zijn. Zeker als je veel bagage bij je hebt want je komt waarschijnlijk aan op spoor 4 en moet door de tunnel naar de stationshal en terug dus je trein is dan alweer vertrokken.

Reageer