beantwoord

Abonnement alleen betalen alleen via iDeal

  • 13 mei 2014
  • 9 reacties
  • 1437 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik woon in Nederland maar ben verplicht om internetbankieren (iDeal) te gebruiken om een dal voordeelabonnement te kunnen kopen. Dat is niet eerlijk. Er zijn vele mensen die geen computer bezitten, niet met een computer overwegen kunnen of willen: die mensen hebben ook rechten om een produkt te kunnen kopen, toch? En waarom als het wel telefonisch mogelijk is om een abonnement te kopen, kan er niet tegelijk de kidsvrij abonnement geregeld worden? (Is dit goed geregeld service?)
icon

Beste antwoord door Inge NS 13 mei 2014, 17:12

Welkom op het forum Jennifer!

Voor het online aanschaffen van een NS abonnement dien je te beschikken over iDeal. Klanten die niet willen/kunnen internetbankieren, kunnen het abonnement ook telefonisch aanschaffen als zij al in het bezit zijn van een persoonlijke OV-chipkaart. Het abonnementsgeld wordt dan per automatische incasso afgeschreven. Wij kunnen echter telefonisch geen bijabonnementen - zoals Kids Vrij - voor je bestellen. Je kunt dit wel na het afsluiten van je Dal Voordeel abonnement alsnog regelen via een persoonlijk Mijn NS-account. Als je een account aanmaakt en hier je OV-chipkaart aan koppelt, kan je onder het het tabblad 'Mijn producten' een bijabonnement aanvragen. Dit doe je door op 'Toon Bijabonnementen' te klikken. Let op: je dient hiervoor al in het bezit te zijn van een persoonlijke OV-chipkaart voor het kind.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Abonnementen en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Bekijk origineel

9 reacties

Welkom op het forum Jennifer!

Voor het online aanschaffen van een NS abonnement dien je te beschikken over iDeal. Klanten die niet willen/kunnen internetbankieren, kunnen het abonnement ook telefonisch aanschaffen als zij al in het bezit zijn van een persoonlijke OV-chipkaart. Het abonnementsgeld wordt dan per automatische incasso afgeschreven. Wij kunnen echter telefonisch geen bijabonnementen - zoals Kids Vrij - voor je bestellen. Je kunt dit wel na het afsluiten van je Dal Voordeel abonnement alsnog regelen via een persoonlijk Mijn NS-account. Als je een account aanmaakt en hier je OV-chipkaart aan koppelt, kan je onder het het tabblad 'Mijn producten' een bijabonnement aanvragen. Dit doe je door op 'Toon Bijabonnementen' te klikken. Let op: je dient hiervoor al in het bezit te zijn van een persoonlijke OV-chipkaart voor het kind.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Abonnementen en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
I tried three times to pay my yearly subscription using the ideal system and it seems that it doesn't work properly. I couldn't dial my PIN code meaning that I cannot finalize the transaction. I had to cancel the paiement three times. How can I manage this issue ?
Reputatie 1
I tried three times to pay my yearly subscription using the ideal system and it seems that it doesn't work properly. I couldn't dial my PIN code meaning that I cannot finalize the transaction. I had to cancel the paiement three times. How can I manage this issue ?

iDeal does not work with your regular pincode that you would use at a cash machine. It's a form of internet banking that you have to register for and then you pay via your normal online banking system/method. Normally, that means that for an online payment a specific code is generated for each transaction, either sent to you on your mobile phone, or through your bank's reader. Check out the ideal.nl site for more info: http://www.ideal.nl/en/payer/.

Or did you already try this and it was still not working?
[quote=LizBo It's a form of internet banking that you have to register for [/quote]

Thanks for your explanation of the system. I have access to internet banking so I believed that automatically I could pay by Ideal without specific registration (like in the demo). I connected the bank's reader but I didn't receive any code that's why I had to cancel the paiement
Reputatie 1
[quote=patator4]

Thanks for your explanation of the system. I have access to internet banking so I believed that automatically I could pay by Ideal without specific registration (like in the demo). I connected the bank's reader but I didn't receive any code that's why I had to cancel the paiement


Perhaps you can pay in person with your bank card at an NS service desk?
I called the NS customer service and they answer that other people had some problem to pay with the Ideal system. As they didn't know how to solve the prblem, I finally subscribed directly by phone. Thank you for your help.
iDeal normally doesn't ask for your PIN code. It asks for a code generated by your bank's identifier, the same one you use to login to your internet banking.

Unlike what LizBo writes, most banks don't require you to sign up for iDeal though. It's simply included in your bank package. You use iDeal the way you would use internet banking. In the iDeal menu, just select your bank and follow the instructions. With my bank (Triodos Bank) it then asks me to use the 'sign' option on my identifier, enter my PIN-code on the identifier (thus never on the website!), enter the codes given on the page and then my identifier outputs a code which I should enter on the website. Different banks might require different actions but for certain you should NEVER enter your bank card's PIN-code on the website itself.
Reputatie 1
iDeal normally doesn't ask for your PIN code. It asks for a code generated by your bank's identifier, the same one you use to login to your internet banking.

Unlike what LizBo writes, most banks don't require you to sign up for iDeal though. It's simply included in your bank package. You use iDeal the way you would use internet banking. In the iDeal menu, just select your bank and follow the instructions. With my bank (Triodos Bank) it then asks me to use the 'sign' option on my identifier, enter my PIN-code on the identifier (thus never on the website!), enter the codes given on the page and then my identifier outputs a code which I should enter on the website. Different banks might require different actions but for certain you should NEVER enter your bank card's PIN-code on the website itself.


or on any website for that matter.

Many non-Dutch banks are not registered with iDeal though.
Many non-Dutch banks are not registered with iDeal though.

That's true. However, without a Dutch bank account, there's no way to use iDeal altogether. Which is exactly what many foreign customers of NS complain about (and right they are). It would be nice if they took the example of Thetrainline in the UK, which accepts PayPal.

Reageer