beantwoord

Abonnement beeindigd, bij kaartautomaat gedeactiveerd en direct weer geactiveerd

• 2 september 2014
  • 2 reacties
  • 293 Bekeken

Dag NS,

Omdat mijn dalvoordeelabonnement afliep heb ik hem op tijd stop laten zetten. Ik heb het abbonement nooit gebruikt omdat ik een week later besloot om een weekendvrijabonnement te nemen waar ook dalvoordeel bij zit.
Ik kon mijn chipkaart deactiveren bij een automaat, maar toen ik de bestelling ophaalde werd eerst mijn dalvrij chipkaart gedeactiveerd en daarna werd het dalvrijabonnement automatisch weer geactiveerd. Waarschijnlijk heb ik het dalvrijabonnement nooit geactiveerd omdat ik een nieuwe chipkaart kreeg bij weekendvrij.
Is mijn dalvrijdabonnement nu gedeactiveerd of moet ik het opnieuw doen?

Bedankt!
icon

Beste antwoord door Robby NS 2 september 2014, 11:32

Beste Bernice. Je abonnement wordt per einde contractmaand stopgezet. Als je je abonnement eerder deactiveert dan het einde van deze contractmaand, wordt deze automatisch tot het einde van de contractmaand weer geactiveerd, omdat je er tot die datum nog recht op hebt. Na het einde van de maand wordt het abonnement dan automatisch van je kaart gehaald, omdat je de deactivatie al wel hebt opgehaald. als je wil kan je voor de zekerheid je OVchipkaartnummer in een privébericht sturen, dan kijk ik het voor je na.
Vriendelijke groet, Robby
Bekijk origineel

2 reacties

Beste Bernice. Je abonnement wordt per einde contractmaand stopgezet. Als je je abonnement eerder deactiveert dan het einde van deze contractmaand, wordt deze automatisch tot het einde van de contractmaand weer geactiveerd, omdat je er tot die datum nog recht op hebt. Na het einde van de maand wordt het abonnement dan automatisch van je kaart gehaald, omdat je de deactivatie al wel hebt opgehaald. als je wil kan je voor de zekerheid je OVchipkaartnummer in een privébericht sturen, dan kijk ik het voor je na.
Vriendelijke groet, Robby
Dag Robby,

Bedankt! Ik denk dan dat het klopt, op mijn NS abonnement staat nu dit bericht:
Dal Voordeel met referentienummer .. is van uw OV-chipkaart verwijderd. Daarmee is uw beëindiging definitief. U kunt na 03-10-2014 niet meer met uw Dal Voordeel reizen bij NS.

Ik denk dan dat het klopt! Vandaar dat er direct weer een activatie stond.

Bedankt voor de duidelijke info!

Reageer